Dennis Muilenburg, a vállalat elnök-vezérigazgatója erről Párizsban beszélt újságírók előtt. A cég kapcsolattartása a légügyi szabályozással, a vásárlókkal és a közönséggel "nem volt következetes, és ez elfogadhatatlan". Az amerikai légügyi hatóság azért hibáztatja a vállalatot, mert több mint egy évig elhallgatta előtte, hogy a típus gépeiben a pilótafülke riasztóberendezése nem működik, mégpedig szoftverhiba miatt.

A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.

QP | Quality Placement

Muilenburg abban bízik, hogy a szoftver májusban befejezett felújítása után, még ebben az évben visszakerülhet a típus a forgalomba. Ha érdekli, mi pecsételte meg a Boeing-gépek sorsát, itt elolvashatja! (via MTI)