Korábban felbecsülhetetlen értékűnek könyvelte el a Dior, hogy a legújabb tavaszi/nyári férfi ruhakollekcióját Travis Scott amerikai rapperrel készíti el. A francia vállalat a 30 éves előadó saját, "Cactus Jack" nevű márkájával együtt alkotta meg a legújabb darabokat: a közös business megjelenése viszont nem várt akadályba ütközött.

Az ügyet jól ismerő, de nevét elhallgató alkalmazott a Rolling Stone lapnak elmondta, hogy a vállalatnál "apokaliptikus fordulatról" beszélnek, miután a rapper legutóbbi koncertjén kilenc ember életét vesztette.

A 44 millió Instagram-követővel rendelkező Scott rajongótáborának jelentős része ugyanis a Z-generációból kerül ki, akik a közösségi média összes felületén a fesztivál drámai jeleneteivel találkozhattak és ők a Dior egyik legfontosabb célközönsége is - írja a lap.

A Scott által megálmodott zenei fesztiválon legalább ötvenezer ember gyűlt össze. A nézők összepréselődtek, majd egy ponton túl a show pánikba fulladt.

A Diornak januárban kellene a boltokba szállítani az új kollekciót, de még bizonytalan, hogy ezt valóban meglépik-e. A Rolling Stone idézi David Loranger divatmarketinggel foglalkozó szakembert is, aki szerint a cégnek hatalmas kárral kell számolnia, ha nem jelennek meg a darabok, mivel vélhetően a reklámanyagok is elkészültek már. 

Megtörténhet tehát, hogy a Dior vállalja az anyagi károkat, és szerződést bont a rapperrel a társadalmi felelősség és a közönség iránti tisztelet jegyében, de az is lehetséges, hogy az eladott termékeket végül jótékonysági akció keretében értékesítik, és a befolyt összeget az áldozatok hozzátartozóinak adják.

A Diornak viszont nem ez az első rizikós együttműködése. A márka "Sauvage" nevű parfümének évek óta Johnny Depp amerikai színész az arca, aki régóta a családon belüli erőszak vádja miatt áll bíróság elé (Depp végig tagad - a szerk.) de a vállalat mindeddig kitartott a színész mellett.