Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A luxuskategária aljába szánt Laguna III modell kibocsátásától - amit a profit újbóli emelkedő pályára állítása érdekében indított új terv első lépésének tekintenek - várja üzleti pozícióinak megszilárdítását. A Laguna nagyon fontos a Renault számára, s nem engedhetjük meg magunknak, hogy hibázzunk - vélekedik Carlos Ghosn vezérigazgató. Nyilvánosan egyelőre a háromajtós verziót tesztelték, de a tervek között kupé-, kombi- és negykerék meghajtású változat kibocsátása is szerepel. A francia autógyártó 1,05 milliárd eurót invesztált a Laguna új családjának kifejlesztésébe - a Laguna I 1994 januárjában jött ki és az első két generáció 2,3 millió példányt ért meg. Bár kevesebből is megoldhatták volna a fejlesztést, a Renault-nál ezesetben abszolút prioritást élvezett a minőség. A háromajtós modell ára 21 500 (5,5 millió forint) és 35 750 (9,1 millió forint) euró közé várható, a későbbi verziók a V6-os dízel- és benzinmotorok miatt feltehetően drágábbak lesznek A Laguna II - amely első két évében elektronikus hibákkal bosszantotta használóit - pályája végefelé már „veszélyesen veszteséges” volt, egyes vélemények szerint 200 millió euró veszteséggel „zárt”. Az új autó eladásától az összes értékesítés 2009-től hozzávetőleg 10 százalékos növekedését várják a Renault vezetői. A tervek szerint a Le Havre melletti Sandouville-gyárban évente mintegy 130 ezer - napi 600 - új Lagunát gyártanak, elemzők úgy vélekednek, hogy több mint 900 ezret el kell adni ahhoz, hogy vélemények alapján ne legyen veszteséges a program. A Renault összes eladása tavaly 4 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest.