Ebben az évben már másodszor fordul elő, hogy éles vitába keveredik egymással az Egyesült Királyságban a Marks & Spencer (M&S) és az Aldi - derül ki a The Grocer kiskereskedelmi szaklap tudósításából. Az előbbi cég azért indított pert az utóbbi ellen, mert az szerinte lekoppintotta Ligh up ginjének jogilag védett dizájnját. Azt várják a bíróságtól, hogy kötelezze a német tulajdonú diszkontlácot a másolt termék megsemmisítésére és vizsgálja ki az okozott kárt.

Az M&S úgy látja, hogy az Aldi aranyozott hópehely ginje, illetve arany hópehely szederginje "feltűnően hasonló" az ő termékéhez. A bírósági keresethez mellékelték az M&S Light Up gin bejegyzett megjelenését, ami magában foglalja az ital palackjának formáját, a háttérvilágítást, az arany leveleket és hópihéket és a télierdő-grafikát.

Emellett mellékeltek számos összehasonlást, amelyek a médiában megjelentek a két termékkel kapcsolatban. Ezek szintén azt találták, hogy a két hópihés gin erősen hasonlít egymásra.

Ez az ügy a második koppintási vád az M&S és az úgynevezett "hernyógate" után, ami áprilisban robban ki egy hernyót formázó torta miatt. Akkor az Aldi Curhbert termékét érte az a vád, hogy ugyanolyan, mint az M&S "hernyótortája". A német tulajdonú cég azzal válaszolt, hogy a közösségi médiában froclizta versenytársát "Szabadságot Cuthbertnek!" üzeneteket küldve. Ezzel valószínűleg arra akartak utalni, hogy szerintük a hernyó forma nem levédhető.