Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A Sony Corp. nettó nyeresége 72 százalékkal, 20,8 milliárd jenre (214,1 millió dollár) zuhant a társaság üzleti évének szeptember 30-án végződött második negyedében az egy évvel korábbihoz képest. Javít a képen, hogy az elmúlt évben adták el a társaság tokiói főhadiszállásának egy részét, ami 61 milliárd jenes egyszeri pluszbevételt hozott. Az árbevétel 0,5 százalékkal, 2070 milliárd jenre morzsolódott le, az üzemi profit azonban 90 százalékkal csökkent. A Sony forgalma 80 százalékát a nemzetközi piacokon éri el, ezért exportpiacainak zsugorodása, továbbá a jen árfolyamának erősödése kegyetlen hatást gyakorol eladásaira. Az elmúlt negyedében például a 107 jent ért egy dollár szemben az egy évvel korábbi 117 jennel. A múlt héten ráadásul 97 jen/dolláros árfolyamig erősödött a japán deviza. A július-szeptemberi időszakban csökkent a Sony legfontosabb iparága, a fogyasztói elektronikai termékek gyártásán elért üzemi eredmény. Ezt azonban kameráin és videojáték-konzoljain szenvedte el a vállalat, nem pedig a Bravia márkájú LCD-tévéken, amelyek ütésállónak bizonyultak a nehéz időkben, és a korábbinál több profitot hoztak a Sonynak.