A termelésleállás mintegy 15 ezer alkalmazottat érint majd a müncheni központban és a salzgitteri üzemben, egyelőre mindössze öt napra, a jövő hét hétfőtől kezdődően.
A két, nevének elhallgatását kérő forrás egyúttal megerősítette a Reuters hírügynökségnek a Süddeutsche Zeitung szombati számában megjelent értesülést arról, hogy a MAN az év végén, december 24-től január 11-ig felfüggeszti a nehéztehergépjárművek gyártását a szállítmányozó és az építőipari vállalatok csökkenő kereslete miatt.
A MAN szóvivője a Reuters hírügynökséget arról tájékoztatta, hogy a vállalat jövő keddi negyedéves eredménybeszámolójában több pontos tájékoztatással szolgál a tervezett üzemleállásokról. A szóvivő megerősítette, hogy a MAN hétfőn megkezdi nehézgépjármű és autóbusz üzletága adminisztratív tevékenységeinek leépítését.
A Reuters hírügynökség informátorai szerint a MAN esetleg heti négy napra korlátozhatja a termelést novemberben, de erről még nem született meg a döntés.
A MAN nehéztehergépjárművek és buszok mellett dízelmotorok és gázturbinák gyártásával foglalkozik.
Szeptemberben az európai járműgyártók képviseleti szerve, az ACEA adatai szerint 14,8 százalékkal 18 529-re csökkent a forgalomba helyezett 16 tonnás és annál nagyobb tehergépjárművek száma Európában. Januártól szeptemberig a csökkenés mértéke 7,7 százalékos volt.
Legolvasottabb

Nők 40 és korhatáremelés: jó-e, ahogy a nyugdíjakhoz nyúlnának Matolcsyék?

Felrobbant a használt lakások piaca

Most fogják csak igazán letámadni a vásárlókat a boltosok

Kikerülhetők lennének a hazai kórházi várólisták, mégis kevesen élnek a lehetőséggel

Megszólalt az MNB alelnöke, esett a forint

Putyin kezdheti megbánni, hogy nem hallgatott a szakértőkre?

Történelmi kampány Németországban: több százezren vettek 9 eurós jegyet

Újabb 20 milliárd forint hitelt vett fel ma a magyar állam, ennyibe került
