A McPlant burger borsóból, rizsből és burgonyából készült húspogácsát használ, hogy a marhahús ízét és állagát utánozza. Előnye, hogy a növényi forrásokból készülő pogácsák előállítása fenntarthatóbb forrásokkal is megoldható, mint a húsos, hagyományos termékeké.

A gyorséttermi óriás február 14-től kezdve a San Francisco-öböl és Dallas-Fort Worth térségében mintegy 600 helyen fogja bevezetni a hamburgert, hogy többet tudjon meg a fogyasztók igényeiről a potenciális húsmentes menüpont iránt. A teszt novemberben kezdődött, mindössze nyolc étteremmel, hogy a lánc megismerhesse a működésére gyakorolt hatásokat.

A McDonald's és a Beyond februárban jelentette be hároméves partnerségét. A hamburgerlánc már megkezdte a McPlant hamburgerek értékesítését néhány nemzetközi piacon, többek között Svédországban, Dániában, Ausztriában, Hollandiában és az Egyesült Királyságban. A McPlant termékcsalád hivatalos bejelentése előtt a McDonald's 2019 szeptemberében több tucat kanadai étteremben tesztelt egy húsmentes hamburgert, amely Beyond pástétomot használt. A következő év áprilisára az üzletlánc befejezte a kísérletet, és azóta közölte, hogy nem tervezi a P.L.T. burger visszahozatalát - írja a CNBC.

A bejelentés a legújabb lépés a McDonald's növényi alapú "hústrendjében". A vállalatnak időbe telt, hogy többet tudjon meg a húspótlókra vonatkozó piaci és fogyasztói igényekről. Még akkor is óvatoskodott a burgerhálózat, amikor más gyorsétteremláncok már roham tempóval próbálták felvenni a trendi elemet az étlapjukra. A rivális Burger King például - amely a Restaurant Brands International tulajdonában van - több mint két évvel ezelőtt vette fel étlapjára az Impossible Whoppert, valamint a Rebel Whoppert.

A McPlant kínálatban lévő burgerek feltétei között majonéz és amerikai sajt is szerepel. A két tesztpiac vásárlói korlátozott ideig, amíg a készlet tart, megvásárolhatják a hamburgert.

A Beyond Meat számára a szélesebb körű teszt hatalmas lehetőség arra, hogy lenyűgözze a fogyasztókat a húspótló termékeivel, bár ez a McDonald's 14 000 amerikai éttermének csak egy kis töredékét jelenti. A Wall Street elemzői egyre inkább negatívan ítélik meg a részvényeket, mondván, hogy a vállalat a versennyel és a csökkenő amerikai élelmiszeripari eladásokkal küzd.

A Beyond részvényei 2 százalékkal emelkedtek a tőzsdei kereskedésben a csütörtöki bejelentés után. A részvények 54 százalékot estek az elmúlt 12 hónapban, ami 4,08 milliárd dollárra csökkentette a piaci értékét.

A McDonald's részvényei kevesebb, mint 1 százalékkal emelkedtek a kereskedés előtt. A hamburgerlánc részvényei egy év alatt 19 százalékot emelkedtek, így piaci értéke 197 milliárd dollárra nőtt.

A McPlant burgerek magyarországi startjáról egyelőre nem tudni, azonban az európai tapasztalatok fényében hamarosan itthon is felkerülhetnek a menüre.

A Beyond Meat a Pepsivel közösen most mutatta be vegén szárított húsutánzatát.