Sok európai autókereskedő azzal az illúzióval vállalta a Chryslerek forgalmazását, hogy az amerikai álom egy darabkáját kínálja vevőinek, ám ennek az álomnak ma vége szakadt. A FIAT, amely júniustól konszolidálja a Chrysler Group LLC eredményeit, megszüntette a márka forgalmazását a kontinensen, így mostantól Nagy-Britanniában és Írországban kaphat Chryslereket az európai vevő. Az olasz autógyártó vezetősége megerősíti a Lanciát az amerikai vállalat egyes modelljeivel, ami reményeik szerint 1,5 milliárd euró kiadás megtakarítását eredményezi 2014-ig. A FIAT 2011 végéig a Chrysler 57 százalékos tulajdonosává válik.

Szemben a GM-mel és a Forddal a Chrysler nem tudta megvetni a lábát Európában. A cég 1958-ban felvásárolta a Simcát, majd 1978-ban eladta európai részlegét a Peugeot-nak. A DaimlerChrysler részeként visszatértek Európába, eladásaik 2007-ben 120 ezer autóval érték el csúcsukat. Tavaly azonban már kevesebb mint 37 ezer új Chryslert vettek az európai autósok, ami 27 százalékos zuhanás 2009-hez képest, miközben az USA-ban 17 százalékkal, 1,09 millióra növelte eladásait a márka. A Lancia átveszi a Chrysler európai értékesítési hálózatát is, így 40 százalékkal, 650 dealerre nő kereskedőinek száma. A FIAT 2014-ig a tavalyi valamivel több mint 99 ezerről 250 ezerre akarja növelni a Lancia értékesítését, a FIAT és a Chrysler közös árbevételét pedig 104 milliárd euróra bővítené a 2010-es 66 milliárdról.

Eközben azonban Európában igencsak halványan teljesít a FIAT. A cég nem ad meg regionális adatokat, azonban Max Warburton, a londoni Sanford C. Bernstein tanácsadó cég elemzője szerint tavaly nagyjából egymilliárd euró veszteséget könyvelhetett el az öreg kontinensen. A FIAT valószínűleg sohasem lesz nyereséges Európában - nyilatkozta a Bloombergnek. A cég nem dob piacra új modellt a következő két évben, ezért tovább mérséklődhet piaci részesedése. A FIAT eladásai 2011 január-áprilisában 17 százalékkal estek, miközben a teljes európai piac 2,4 százalékkal zsugorodott és a Volkswagen 5,3, a General Motors két márkája, az Opel és a Chevrolet pedig 2,1 százalékkal növelni tudta értékesítéseit.