A roncsprémium-programok hatására még növekvő üzemi eredménnyel zárták az első negyedévet a nem prémium kategóriás európai autógyártók. A profit ennek ellenére csökken, mert a szűkülő piacon a kapacitások kihasználtságának fenntartása érdekében agresszív árharc bontakozott ki a gyártók között. A Crédit Agriclole Corporate and Investment Bank (CA-CIB) elemzői szerint ilyen körülmények között felértékelődnek a kontinensen kívüli piacok, például Brazília, ahol a Fiat és a a PSA Peugeot Citroën is terjeszkedik - utóbbi már 5 százalékos piaci részesedéssel bír.

Az elemzés szerint a roncsprémium-programok által támogatott alsóbb kategóriás (egyúttal kisebb nyereséggel értékesíthető) gépkocsik piacán kibontakozott árharc átterjedt a magasabb kategóriákra is. Ennek ellenére a nagy gyártók likviditási helyzete egyelőre stabil, mivel nincsenek beruházásaik. Beruházások helyett vagy ülnek a készpénzen, vagy csökkentik adósságállományukat. A legagresszívebb árpolitikát folytató Volkswagen ráadásul eleve rendkívül jó pénzügyi pozícióval, 10 milliárd eurós készpénzállománnyal került a válságba.

A CA-CIB által vizsgált négy nagy (kicsi tömegautókat gyártó) európai autógyártó, a Fiat, a Volkswagen, a Renault és a PSA Peugeot Citroën első negyedéves üzemi eredményei látványosan javultak az egy évvel ezelőttiekhez képest. Mindegyik fel van ugyanakkor készülve az európai roncsprémium-programok hatásának csökkenésére, amelyet várakozásaik szerint a javuló amerikai és feltörekvő piaci értékesítések képesek lesznek ellensúlyozni.
QP | Quality Placement