Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek beszélt arról: vizsgálják annak lehetőségét, hogy minden széksorban blokkolják a középső üléseket, mivel így tartható az utasok között a megfelelő távolság. Ezzel a megoldással a gépek kapacitásának harmada kiesne, így egy 180 székes repülőn csak 120 ülés lenne elérhető az utasok számára.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója egy keddi, újságíróknak tartott videokonferencián az MTI kérdésére beszélt arról, hogy a járvány előtt a nagy kapacitású keskenytörzsű gépek mint az Airbus A321neo, vagy a Boeing 737 MAX rendkívül népszerű volt, mert sok utast tudtak szállítani alacsony költség mellett, a cégek profittermelésének kulcsai voltak.

A válság után ugyan még több hónapig nem lesz akkora kereslet a repülés iránt, mint előtte, de ezeket a gépeket akkor sem fogják kisebb kapacitásúra cserélni - magyarázta Alexandre de Juniac. A légitársaságok az emberek közti távolság megtartása érdekében a középső széket blokkolni fogják, így a legnagyobb töltöttség 70 százalék alatt marad, miközben a válság előtt átlagosan 75 százalékos töltöttséget kellett elérni a nyereséges üzemeltetéshez.

Az IATA kedden tette közzé friss elemzését, amely szerint a légiközlekedési iparágban a korábban becsült 252 milliárd dollár kiesés helyett 314 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható a járvány miatt csökkenő kereslet, és az utazási korlátozások miatt. Ez a teljes tavalyi iparági árbevétel 55 százaléka - írta az MTi.