Több tanulságos eset és reptereken ragadt utasok ezrei után a Wizz Air minden huszadik járatát előre törölte a nyári menetrendből, hogy a többit biztosan teljesíteni tudja – mondta a 24.hu-nak Robert Carey, a cég elnöke.

A cégvezető szerint ők várták a legfelkészültebben, hogy az emberek az idén nyáron újra utazni tudjanak.

Kép: Wizz Air

Robert Carey az extraprofitadót szomorúnak tartja, egyébként viszont bizakodó: szerinte a fapados társaságok fognak megerősödni a következő években, mert az emberek nem adják fel az utazást, inkább azt mondják, egy hét helyett öt napra megyek, vagy megpróbálnak kevesebbet költeni.

Arra a kérdésre, hogy miért tartott két napig, hogy a Londonban rekedt utasokért mentesítő járatot küldjenek, azt válaszolta, ez volt az első eset a 20 éves pályafutása alatt, hogy egy olvadozó kifutópálya miatt késtek vagy töröltek járatot, erre nem tudtak felkészülni, hiszen az ilyesmi eddig ismeretlen volt.

Elmondása szerint nem akartak 5 százalékot nyesni a nyári menetrenden, mivel nyáron termelik meg az eredményük nagy részét, egy ilyen lépésnek komoly hatása van a légi közlekedési cégre. De egy ponton számot kellett vetnünk azzal, hány járatot életszerű üzemeltetni az európai légiipar jelen nyári állapotában.