A Wizz Air pénteken késésre hivatkozott, majd végül el se indította járatát Párizsból Budapestre - írta meg a Blikk két magyar utasra hivatkozva, akik nem tudták átfoglalni a jegyüket és szállást sem kaptak éjszakára.

A történtekre reagálva a Wizz Air légitársaság közleményt juttatott el a Blikkhez. Ebben arról írnak, hogy a földi és légi munkakörökben is munkaerőhiány van, ezért halmoztak fel késéseket és törölték a járatot. Az ígérik, megtérítik az utasok kárát és vizsgálat indul a tegnap este az Orly reptéren történtek tisztázására.

A Wizz Air csakúgy, mint a légiközlekedés többi szereplője, mindent megtesz azért, hogy az utasok a lehető legkisebb időbeli csúszással érhessék el úti céljukat. Azonban a szektorban – különösen a légiforgalmi irányításban, a földi műveletekben, a poggyászkezelésben, a biztonsági szolgálatoknál és a repülőtereken – széles körben tapasztalható munkaerőhiány miatt előfordulhatnak kisebb-nagyobb, legtöbbször a légitársaságunkon kívül álló okokból eredő fennakadások és késések. Sajnos minél nagyobb egy-egy késés, a szigorú repülésbiztonsági szabályozások miatt – mint például a légiszemélyzet munkaidejének pontos betartása vagy a repülőtéri résidők rugalmatlansága –, annál nagyobb az esély a járattörlésre. Ebben az esetben is hasonló történt: a légiirányításnál jelentkező személyzethiány miatt járataink késéseket halmoztak fel, emiatt az utolsó, párizsi járattal már nem tudtak visszaindulni kollégáink a repülőtér bezárása előtt

- írta a Wizz Air közleményében.

A vállalat szerint a késésről, majd a járattörlésről SMS-ben és e-mailben tájékoztatta az utasokat. Járattörlés esetében egy vele szerződésben álló cégnek kell gondoskodni az utasokról. "A cikkben említett helyzetet kivizsgáljuk és ha a velünk szerződésben álló cég oldaláról bármilyen mulasztás történt, megtesszük a szükséges lépéseket" - közölte a légitársaság.

"A járat törlése kapcsán utasaink számára többféle lehetőséget is felkínáltunk, beleértve a Wizz Air alternatív járatait, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120 százalékos jóváírását az utas Wizz számláján – utóbbiak esetében azon vagyunk, hogy minden kérést legkésőbb egy héten belül feldolgozzunk" - közölte a cég, amely a járattörlésből fakadó károkat megtéríti. "Az utasok a jogszabályban meghatározott kártérítési összeg megfizetését is igényelhetik, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be.”