Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

YouTube algoritmusa egyre gyakrabban olyan tartalmakat ajánl kiskorú felhasználóknak, amelyeket nem biztos, hogy látniuk kellene – derül ki a Tech Transparency Project (TTP) jelentéséből.

A legnépszerűbb videómegosztó azt mondja, hogy felelősségteljes és megbízható ajánlásokat tesz, algoritmusai azonban a fiatal játékosok fiókjait fegyverekről, iskolai lövöldözésekről és sorozatgyilkosokról szóló tartalmak felé irányították.

Az ajánlott videók némelyike útmutatást adott arról, hogyan lehet a fegyvereket automata fegyverré alakítani, de iskolai lövöldözések videójátékban lévő „ábrázolása” is megjelent a kínált tartalmak között.

Kép: Tech Transparency Project / YouTube

A videók közül több is megsértette a YouTube saját lőfegyverekre, erőszakra és gyermekbiztonságra vonatkozó irányelveit, de a vállalat nem tett nyilvánvaló lépéseket a korhatárkorlátozásra.

Ilyen volt például egy videó, amelyen egy láthatóan kiskorú lány süt el egy fegyvert, de még fegyverek automatává alakítását bemutató klipek is vannak.

Ráadásul a problémás videók közül több olyan is volt, amelyeknél reklámokat jelenítettek meg – ezzel a YouTube tulajdonképpen monetizálta a saját szabályzatába ütköző felvételeket.

A tanulmány szerint a YouTube egy Jeffrey Dahmer sorozatgyilkosról szóló filmet is ajánlott kiskorú felhasználói fiókoknak.

A kutatók egyébként négy tesztfiókot hoztak létre a felméréshez. 9 és 14 éves fiúnak álcázták magukat. Az érdeklődési kört a lejátszási listák alapján állították be.

Az ügyre reagálva a videomegosztó szóvivője közleményt adott ki, amelyben a kifejezetten gyerekeknek szánt YouTube Kids applikációra hívta fel a szülők figyelmét.

A többi problémára azonban nem reagált, annyit azonban elmondott, hogy a tanulmány nem részletezte, hogy összesen hány és milyen típusú tartalmat ajánlott az algoritmus a tesztfelhasználóknak.

Vigyázat, itt egy telefonzabáló YouTube-funkció

A YouTube mobilapplikáció egyik kényelmi funkciója jelentős méretű tárhelyt emészthet fel, de szerencsére könnyedén megzabolázható.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Indamedia Csoport