A YouTube legújabb fórumbejegyzése szerint a vállalat megszünteti a videólejátszó felett megjelenő úgynevezett „overlay” hirdetéseket. Ezek azok a bizonyos bannerek, amelyek csak asztali számítógépeken működnek, és kitakarják a videó egy részét.

YouTube azzal indokolta döntését, hogy ezek a reklámok zavarják a felhasználókat, és április 6-án el is tűnnek.

Mostantól a videólejátszóban csak olyan videohirdetések jelennek meg, amelyek a videó előtt, közben vagy utána játszódhatnak le. A „termék megtekintése” felugró hirdetés szintén velünk marad, és továbbra is lesznek bannerek az ajánlott videók listájában.

A cég szerint a tartalomgyártókat korlátozottan érinti majd a hirdetések megszüntetése, mert a forgalom nagy valószínűség szerint átterelődik más formátumokra.

Arról nem is beszélve. Hogy az overlay-hirdetések megtekintése nem feltétlenül volt elég ahhoz, hogy a tartalomgyártó pénzhez jusson, hiszen a hirdetők dönthettek úgy, hogy a kattintások számától függően fizetnek a csatornatulajdonosnak. Így tehát nagy eséllyel fordulhatott elő, hogy végül senki sem profitált ezekből a felugró ablakokból.

A Youtube hirdetések árai és típusai

A YouTube-on különböző hirdetésformátumok állnak rendelkezésre: ezek lehetnek átugorható, illetve nem átugorható videóba ágyazott hirdetések, rövid hirdetések, feedben elhelyezett videóhirdetések, fejléc-szalaghirdetések és reszponzív vizuális hirdetések. A Youtube hirdetéseknél átlagosan 5 forint egy megtekintés, megtekintésről pedig onnantól beszélünk, ha a megtekintő végignézi a hirdetést, vagy minimum 30 másodpercet megnéz belőle.

(Eisenkrammer Nóra)