A japán Fast Retailing nevű vállalat, az Uniqlo márka tulajdonosa kedden a tőzsdei kereskedés végén elérte a 85,3 milliárd eurót, ezzel a globális ruházati piac élére ugrott a piaci kapitalizáció tekintetében - írja a 444.hu.

Először előzte meg a Zara spanyol tulajdonosát, az Inditex Groupot, amelyik 80,8 milliárd eurón állt ugyanabban az időpontban.

QP | Quality Placement

A japán cég részvényárfolyama 2020 augusztusa óta folyamatosan nő. A részvénytulajdonosok értékelik, hogy a Fast Retailing elsősorban az ázsiai piacokra koncentrál, ahol a koronavírus okozta kezdeti visszaesés után viszonylag gyorsan visszapattant a gazdaság.

Világszerte közel 2300 Uniqlo üzlet van, ebből majdnem 1700 Ázsiában található, míg a Zara üzleteinek csupán 20 százaléka van ezen a kontinensen, és a nagyobb piacuknak számító Európát, illetve az Egyesült Államokat sokkal jobban megviselte a gazdasági válság.