A Daimler AG luxusautó-gyártó ágazata, a Mercedes-Benz négyhengeres motorral is kínálni fogja S-Osztályú, azaz termékpalettájának csúcsán lévő típusát, hogy környezettudatosságban felvegye a versenyt a VW Audi márkájával és a BMW-vel. Ebben a kategóriában, ahol hat- és nyolchengeres erőforrásokkal árulják az autókat, ez nemrégen még szentségtörésnek számított volna. A Mercedes idén egymilliárd eurót költ zöld technológiák fejlesztésére, míg a BMW 1,2 milliárdot fordított arra, hogy autói kevesebbet fogyasszanak. A négyhengeres S Merci - amely a jövő év elején kerül a kereskedőkhöz - 3700 euróval lesz olcsóbb, mint V6-os társa, de még így is 27,4 ezer euróval kerül majd többe, mint a legolcsóbb E-Osztályú Mercedes. A dízelmotor azért nem lesz gyenge: a két tonnás autót nyolc másodperc alatt gyorsítja nulláról 100 kilométer/órás sebességre, a végsebesség pedig 240 kilométer/óra lesz. Egy S65 AMG kétszer ilyen jól gyorsul, de kétszer több káros anyagot bocsát ki és háromszor annyiba kerül, mint a jövendő modell. Az új autó átlagfogyasztása hat liter körül alakul 100 kilométerenként. Az Audi és a BMW nem követi az Mercedest azon az úton, hogy kisebb motorokkal is kínálja felső kategóriás luxusautóit, ehelyett a benzin-elektromos hibrid meghajtásban látják a jövő kisebb szén-dioxid-kibocsátást biztosító technológiáját. A négyhengeres S Merci várhatóan Franciaországban, Hollandiában és Nagy-Britanniában lesz népszerű, mivel ezekben az országokban emelik a gépjárműadókat a környezet károsítását kifejező mutatókhoz kapcsolva.