Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Kína az Egyesült Államok után a második helyen áll az internetezők számát illetően, noha a kínai otthonok 7,9 százaléka rendelkezik csupán internet-kapcsolattal, míg az amerikai családok esetében ez az arány 67 százalék. Ugyanakkor a mostani kínai adat 18,4 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időpontjához képest - csupán az elmúlt fél év alatt 9 millió fővel nőtt a világhálóra kapcsolódó kínaiak száma.

Civil jogvédő szervezetek ugyanakkor arra hívják fel a figyelmet, hogy a Microsoft és Kína közötti megállapodás lehetővé teszi a kínai bloggerek fokozottabb ellenőrzését - írja a Guardian Unlimited. Az amerikai vállalat által kínált szoftvercsomag lehetővé teszi, hogy az internetes oldalakat ellenőrző kínai állami cenzorok eltávolítsanak az intenetről olyan szavakat, mint "szabadság", "demokrácia", "Dalai Láma", "Tibet", "szocializmus", kapitalizmus". Azok a userek, akik a fentiekhez hasonló szavakat használnak az internetes naplójukban, a következő üzenetet kapják a rendszertől: "A tartalom tiltott szavakat tartalmaz. Kérem, távolítsa el őket."

A rendszeren belűli szűrőket - amelyek tartalmazzák az "emberi jogok" kifejezés automatikus felismerését is - az az MSN Space vállalat fejlesztette ki, amely májusban egy blog szolgáltatást indított el a Shanghai MSN Network Communications Technology céggel közösen. A cég 50 százalékban a Microsoft tulajdonában van.

A Microsoft szóvivője szerint a felismerő rendszer kifejesztése volt az ára annak, hogy a társaság tovább terjeszkedhessen a blogok és online üzenetküldők piacán Kínában. Mint Adam Sohn, az MSN csoport eladási és marketingigazgatója az Associated Press hírügynökségnek elmondta: a beépített szűrök ellenére, milliók számára teszik lehetővé, hogy az emberek megosszák egymással gondolataikat, fényképeket küldjenek, és új barátokra tegyenek szert. "A Microsoft számára ez a legfontosabb dolog a világon".

Ami minden bizonnyal érthető is, hiszen Kínában egyre inkább teret nyer az internetes kereskedelem is. 2005 első félévében az internetezők 20 százaléka élt ezzel a lehetőséggel, és mintegy 10 milliárd jüan (kb. 250 milliárd forint) értékben vásárolt így.