Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A személygépkocsik számára jelenleg sztrádabélyeges útdíjrendszer működik, amit 1995-ben vezettek be. Az éves sztrádabélyeg ára 1500 korona (19 500 forint). Vladimír Kremlík közlekedési miniszter a parlamenti vita során megerősítette a tárca korábbi döntését, miszerint az éves útdíjat addig nem emelik, amíg nem fejeződik be a legrégebbi, 1972-ben átadott cseh autópálya, a Prágát és Brünnt összekötő D1 teljes felújítása. Erre a tervek szerint 2021 végén kerül sor.
Az útdíj befizetését az elektronikus rendszerben kamerákkal fogják ellenőrizni. A rendszer lehetővé teszi, hogy a jövőben bevezessék a regionális útdíjat is.
Jelenleg a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók fizetnek útdíjat elektronikusan - csak a megtett kilométer után - a szerk. - Csehországban. Ezt 2007-ben vezették be, az állam éves bevételei ebből mintegy tízmilliárd koronára rúgnak.
A sztrádabélyegek eladásából tavaly több mint ötmilliárd korona folyt be az államkasszába. A közlekedési minisztérium számításai szerint az elektronikus útdíjrendszer kiterjesztése a személygépkocsikra mintegy 220 millió korona pluszbevételhez juttatná az államkasszát. Ugyanakkor a rendszer üzemeltetése olcsóbb lenne, mint a jelenlegi sztrádabélyeges rendszeré.
Az elektromos személyautók többségénél már kezd elmúlni a hatótáv-para, az egykori 100 kilométer körüli értékről elrugaszkodtak a gyártók, manapság a valós 300 kilométer is elképzelhető....
Gyakran hallani, hogy egy kiállítás az adott iparág tükre. Mit mond a hazai turisztikai szektorról az ágazat kiállítása?
A Magyar Suzuki szerint struktúraváltás történik az iparágban, nincsen válság. Az ágazatra jellemző innovációs folyamatok...