A szektor profitabilitása csak abban az esetben javulhat jövőre, he a nyersolaj ár jelentősen csökken, a mostani, 40 dollár körüli árak mellett 2005-ben is komoly, 5,3 milliárd dolláros veszteség vár a szektorra. A magas olajárak nyomán jelentősen csökkent az az összeg, amit a légitársaságok egy személy utaztatása során keresnek. A szervezet vezető közgazdásza a Bloomberg kérdésére úgy fogalmazott, hogy az üzemanyagárak összesen 23 százalékkal nőttek az idén, amely az év során megvalósult költségcsökkentő, illetve -racionalizáló intézkedések hatását szinte annullálta. Ahhoz, hogy a szektor ne legyen veszteséges jövőre, 36 dolláros hordónkénti átlagárra lenne szükség, az 5 milliárd dolláros nyereségesség elérése pedig 30 dolláros hordónkénti átlagár mellett volna lehetséges. A társaságok persze még mindig érezték a hatását a 2001. szeptember 11-ei terrortámadás után általánossá vált félelemnek, illetve az utazástól való tartózkodásnak. Szintén rontotta a szektor profitabilitását az olcsó légitársaságok terjedése és növekedése, amely révén jelentősen csökkent az egy személy utaztatásán keresztül házhoz álló pénz mennyisége. A következő évekre mindazonáltal folyamatos növekedést prognosztizál az IATA: 2008-ra az utasok száma elérheti az 1,8 milliárd főt, a forgalom pedig átlagosan 6 százalékkal bővülhet.