Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Lengyelországban ugyan csak most indult fejlődésnek az elektromobilitás, ám az áramtöltő kutakat üzemeltető egyik vállalat máris eldöntötte, hogy pénzt fog kérni szolgáltatásáért - adta hírül a Rzeczpospolita. A Greenway Polska, az a vállalat, amely a leggyorsabban bővíti villanykút-hálózatát, bejelentette, hogy május elejétől a gyors töltésért 45 percig 1,89 zlotyt (140 forint) fog kérni, a normál tempójúért 180 percig 1,19 zlotyt. Ezt követően percenként 0,4 zloty a tarifa. A cég ugyanilyen tarifákat szab Szlovákiában is.
Átszámolva ez töredéke az áram átlagos európai árának, amely 2,36 zloty (177 forint)/kWh, de többszöröse annak, amennyit ilyen mennyiségű energiáért akkor kell fizetni, ha a hagyományos konnektorból használjuk fel.
A cég úgy becsüli, hogy egy átlagos elektromos autóval 100 kilométer megtétele 10,9 zlotyba (820 forint) kerül, de csak bizonyos feltételekkel: a kocsi tulajdonosának otthon kell megoldania a töltési idő 70 százalékát, a Greenway gyors töltőit csak az áramtankolás 20 százalékban használhatja, a maradék áramot ingyen forrásból kell beszereznie.
Szakemberek szerint ez a struktúra csak a fejlett piacon működtethető. Elemzők szerint a pusztán fizetős töltőket használó, közepes energiafogyasztású autók üzemeltetése (18 kWh/100 km) 34 zlotyba (2600 forint) fog kerülni ekkora távolságon. Ez magas a lengyelek keresetéhez képest, és ha összehasonlítjuk a hagyományos autók hasonló költségével, véget is vethet az elektromobilitás terjedésének.
A fotó forrása: AFP
A nagyanyám csak tizenéves fruska volt, amikor ez az autó megszületett. Az első világháború rémes emlékei akkor már fakulóban voltak, a weimari köztársaság még békésnek tűnt, évekre volt még a nagy világgazdasági válság, Adolf Hitler pedig csak egy izgága, börtönből szabadult, veszélytelen pöcs volt a politika térképén. A 400 a nyugalom és óvatos prosperitás korszakának közepén, 1926-ban készült. Éppen abban az esztendőben, amikor a Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) és a Benz & Cie., a német autóipar egének e két legfénylőbb, rivális vállalata egyetlen szupernóvává olvadt - a Mercedes-Benzcé. Ennek az autónak nemcsak a teste, de a szülei és a születése is gyönyörű.
Komoly pénzügyi segítséget jelenthet az európai uniós forrásból származó kamat- és költségmentes hitel a családi házak...