A Media Markt húzta a Metrot

A legnagyobb német kiskereskedő profitja a vártnál jobban, 47 százalékot zuhant a tavalyi negyedik negyedévben; a vállalat a költségcsökkentési program miatti többletkiadásokkal és a kelet-európai valuták gyengeségével magyarázza.
NAPI, 2010. március 17. szerda, 08:46
Fotó:

A Metro AG nettó profitja 361 millió euróra esett a tavalyi negyedik negyedévben; egy évvel korábban 683 millió euró nyereséget teremelt a cég. A Bloomberg elemzői a tavalyi utolsó negyedre 627 millió eurót vártak.

A profitot a cég szerint egyrészt a Shape 2012 nevű 140 milliós kiadást jelentő költségcsökkentési program húzta le, másrészt pedig a kelet-európai valuták gyengeségén is sokat vesztett a régió 12 országában üzletekkel rendelkező cég.

A német vállalathoz tartozó Media Markt és Saturn részleg üzemi nyeresége 3,2 százalékkal nőtt, a legnagyobb kiskereskedelmi részlegben, a Cash & Carrynél viszont 17 százalékot zuhant.

A cég vezérigazgatója, Eckhard Cordes szerint idén hatni fog a költségcsökkentés a jövedelmezőségre, és érezhetően megnő majd a - tavaly 8,9 százalékkal visszaeső - üzemi nyereség.

A bejelentés előtt tegnap a Metro részvényei 2,6 százalékkal emelkedtek.

HOZZÁSZÓLÁSOK