A Reuters felkereste Mészáros Lőrincet

A nyugati hírügynökségek tudósításai egyértelműen Orbán Viktor miniszterelnök akaratát látják amögött, hogy az Opimus felvásárolta a Mediaworksöt. Nem fogadják el a kormány interpretációját, miszerint gazdasági ügyletről van szó.
Napi.hu, 2016. október 26. szerda, 11:05

Más nyugati hírforrások mellett a Reuters, az AP és az AFP is hírt ad arról, hogy az Opimus megvásárolta a számos vidéki lapot, a Világgazdaságot és a két és fél hete felfüggesztett Népszabadságot is kiadó Mediaworksöt.

Az utóbbi két hírforrás nem kertel: egyértelműen úgy fogalmaz, hogy vevő olyan személyhez (Mészáros Lőrinczhez) kötődik, akit szoros szálak fűznek Orbán Viktor miniszterelnökhöz, illetve a kormányhoz. A Reuters a helyi média álláspontjaként hivatkozik erre, amelyet bizonyos dokumentumok áttekintése után meg tud erősíteni.

Másként látják

Az utóbbi hírügynökség idézi Havasi Bertalan kormányszóvivőt, aki szerint az Opimus egy tőzsdén jegyzett vállalkozás, amelynek számos tulajdonosa van, és amely jelentős beruházásokat folytat. A kormány egyetlen magyar vállalat befektetéseit sem kívánja kommentálni. Mészáros nem reagált a Reuters megkereséseire.

Az AP szerint az Opimus megjelenése megerősíti azokat az aggodalmakat, amelyek szerint a Mediaworks eladása tovább szűkíti a magyar sajtó sokszínűségét és erősíti az Orbán-kormány befolyását a médiára. Az AFP idézi azokat a kritikus hangokat, amelyek szerint a felvásárlás újabb jele annak, hogy Orbán igyekszik megfojtani a kormányt bíráló médiát.

Az ügylet kétszeres nyereség a magyar kormányfőnek: megszabadul a Népszabadságtól és szerez egy újabb baráti médiahálózatot - idézi a Reuters Polyák Gábort, a Mérték Médiaelemző Műhely vezetőjét, aki szerint nem valószínű, hogy újraindítják a napilapot.

Barátságos sajtóbirodalmak

A szakértő emlékeztet arra, hogy a felvásárlással Mészáros csatlakozott azokhoz a személyekhez, akiknek nem volt médiaportfóliójuk, mielőtt Orbán összeveszett volna Simicska Lajos nagyvállalkozó-médiamágnással. Így most számos olyan oligarcha van a porondon, aki Orbánnak köszönheti hatalmát. Szerinte Mészárosra igaz ez a leginkább.

Az AP is megemlíti, hogy az utóbbi években Orbán belső körei számos nyomtatott és elektronikus sajtóorgánumot hoztak létre vagy vontak befolyásuk alá. Ezek a médiacsoportok megkérdőjelezhetetlenül kormánypárti irányvonalat követnek.

Amerika hangja

A hírügynökség idézi Robert Hermant, az amerikai Freedom House elnökhelyettesét, aki szerint a magyar kormány arra használja a sajtótulajdont, hogy elhallgattassa a kritikus médiát.

Twitterbejegyzésben reagált a felvásárlás hírére Tom Malinowski, az Egyesült Államok külügyminisztériumának demokráciáért és emberi jogokért felelős helyettes államtitkára.

A magyar kormány szerint teljesen alaptalanok a sajtószabadság érvényesülésével kapcsolatos aggodalmak - írja a politikus. Ami az alapokat illeti: eladták a Médiaworksöt/a Népszabadságot egy kormány közeli oligarchának.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix, 2016.10.28 22:52

@HauserArnold:

Nem vettétek, most meg sírtok!
:D

Még megérem, hogy az ellenzéki lapokat is a kormánynak kell kiadnia...
Ekkora balfék ellenzéket még nem láttam!
:DD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

HauserArnold, 2016.10.28 11:07

@lauda:

Te nem veszed, de majd fogod.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lauda, 2016.10.28 10:57

@HauserArnold: vetted volna a lapot !!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lauda, 2016.10.28 10:55

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2016.10.28 10:47

Nem kell itt indulatoskodni, próbáljuk tárgyilagosan szemlélni a dolgokat.

Teljesen normális, hogy mindkét oldal a saját érdekei szerint interpretálja a Népszabadság felfüggesztését.

A baloldal politikai ügyet csinál belőle és a kormány kezét látja a dologban, pedig erre nincs bizonyítéka. Nem úgy történt, hogy leszóltak odaföntről: "Fiúk, nyírjátok ki a Népszabadságot!"

A jobboldal viszont a megszüntetés gazdasági okairól beszél. Ehhez van is egy nyomós és igaz érve: hiteles információk szerint a Népszabadság már évek óta veszteséges és senkitől sem lehet elvárni, hogy egy veszteséges projektet továbbra is finanszírozzon.

Remélem, rövidesen elülnek a Népszabi-ügy hullámai, a tüntetők hazamennek, az igazi baloldali érzelmű emberek pedig összefognak az újraindítás érdekében.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html