A Tesco-sör tizedeli az éjszakai klubokat

Nem megy jól az éjszakai kluboknak Nagy-Britanniában - a magas munkanélküliség és a szupermarketekben kapható olcsó sör miatt egyre fogynak fogyasztóik.
Kasnyik Márton, 2010. augusztus 25. szerda, 12:58
Fotó:

A legnagyobb brit klubüzemeltető, a Luminar Group Holdings február óta 11 mulatóhelyet zárt be, részvényei pedig 74 százalékot zuhantak idén. Az észak-angliai klubokat működtető Brook Leisure Holdings három egység bezárására kényszerült az utóbbi három hónapban - írja a Bloomberg.

A Luminar vezérigazgatója a futballvébét hibáztatja a 20 százalékos árbevétel-csökkenésért és a rekordveszteségért, a Brook Leisure vezetője szerint pedig az észak-angliai városok haldoklanak, ezekben ugyanis sokkal nagyobb a munkanélküliség fiatalok körében, mint az ország déli részében.

A londoni Fabric klub igazgatója, Cameron Leslie szerint a pályakezdők munkaerőpiaca sokkal gyengébb a korábbiaknál, ami miatt jelentősen megcsappant a partizók száma. Az 1700 férőhelyes Fabricba egyébként idén eddig körülbelül 10 százalékkal kevesebben jöttek mulatni.

Simon French, a Panmure Gordon elemzője szerint a klubok gazdaságtanának van egy sajátossága: mivel senki nem szeret üres mulatókba járni, ezért ha az egyik héten valami miatt nem telik meg a hely, akkor a rákövetkező héten már senki nem fog oda menni.

Emellett a hipermarketek olcsó alkoholdömpingje sem lesz jó a klubok forgalmának, a brit Tescóban például 79 pennyért adnak négy doboz sört, ami jóval a drága klubok hat font körüli ára alatt van.

A hanyatlás nem most kezdődött: jelenleg 2372 klub működik Nagy-Britanniában, ami 622-vel, tehát 21 százalékkal kevesebb, mint 2006-ban.

A kocsmák sem állnak túl jól, hiszen 2009-ben átlagosan heti 40 kocsma zárt be az országban, és míg 1979-ben az alkohol 88 százalékát fogyasztották kocsmában, addig ez a szám mostanra 50 százalékra csökkent.

HOZZÁSZÓLÁSOK