A választások előtt felpörög Orbánék álomprojektje

Szerbia még idén gőzerővel nekilát a kínai háttérrel épülő Belgrád-Budapest vasút-korszerűsítés rá eső részének. Pekingben úgy látják, hogy jól halad a projekt, amely a kínai áruk özönlésének útvonalába helyezi Magyarországot, ám szakértők szerint ennek ellenére nem éri meg az árát.
Komócsin Sándor, 2017. augusztus 16. szerda, 09:35

A magyar-szerb vasútvonal első szakaszának építése már novemberben elkezdődik - adta hírül a chinadaily.com, Kína hivatalos többnyelvű újságjának internetes oldala az ezzel kapcsolatos hivatalos szerb bejelentést. Az építkezés megkezdéséről Zorana Mihajlovic szerb miniszterelnök-helyettes beszélt, aki egyben az infrastruktúra és a közlekedés felelőse a belgrádi kormányban.

Premier

A sajtóorgánum emlékeztet arra, hogy a 350 kilométer hosszú vonal újjáépítése egyben a kínai vasútépítő cégek európai bemutatkozása. A szakaszból 166 kilométer esik Magyarországra, amellyel kapcsolatban már zajlanak az előkészítő munkák. A maradék Szerbiában fut. A tervek szerint a szerelvények 200 kilométer/órás sebességgel fognak rajta közlekedni, amivel a menetidő nyolc óráról két és fél órára csökkenhet.

Kína és Szerbia még az év vége előtt aláírhatja azt a megállapodást, amely a beruházás második szakaszának feltételeit rendezi - jelentette ki párhuzamosan a miniszterelnök-helyettes bejelentésével Li Man-csang, Kína belgrádi nagykövete. A Belgrád-Budapest vasúti szakasz része a pekingi vezetés selyemút-tervének, amelynek lényege, hogy a kínai áruk részben vagy teljesen a szárazföldön jussanak el az európai piacokra. Ezen a vonalon a görög kikötőkben kihajózott konténereket szállítanák tovább.

Kinek jó?

Az eredeti vasúti összeköttetés a szerb és a magyar főváros között a XIX. század végén épült meg. A mostani fejlesztésben részt vevő három ország vezetője 2013 novemberében írt alá szándéknyilatkozatot a projektről, amelyet nagyjából egy évre rá hivatalos megállapodássá emeltek. A magyar szakaszt kínai hitelből építik. A korábban 500 milliárd euró körüli összegre becsült költségeket jelenleg már 750 milliárdra teszik.

A korábbi hírek szerint a magyar oldalon csak a tendereztetés, a tervezés és a kivitelés három évig tarthat. További sajtóhírek arról szóltak, hogy az Orbán-kormány kínai kivitelezőkre bízná a magyarországi szakasz felújítását, miközben magyar cégek is meg tudnának birkózni a feladattal. A finanszírozásban nem lesz EU-s pénz, aminek egyesek szerint részben az lehet az oka, hogy így nem kell elszámolni a költségekkel Brüsszelnek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Rodent, 2017.08.17 04:56

@Bahnsteig_Eins: "mekkora haszna lesz ha az országon megy keresztül a világ egyik legforgalmasabb vasútvonala? "

Es mit fognak szallitani ezen a baromi forgalmas vasutvonalon cefrecske? Embereket akik az adott tavot repulovel azonos aron sokkal gyorsabban megtehetik, vagy arut, amit amugy konternerhajokon szallitanak kinabol europaba sokkal olcsobban?

A projekt 500 MRD -rol indult, mar most 750 MRD -rol beszelnek pedig meg el sem kezdtek. Lesz ez 1500 MRD is. Vegulis 2000 ev alatt talan megterulhet ha minden jol megy :D

"Biztosíthatlak, hogy több haszna mint ezer kalandparknak, ostoba..."

A kulonbseg az, hogy a kalandparkokat az EU fizeti, ezt meg neked kell majd. Mellesleg allandoan kalandparkokkal jossz, mintha csak arra adna penzt az EU. Vagy tenyleg annyira hulye vagy, hogy ezt el is hiszed?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.08.16 18:44

@atombandi: mekkora haszna lesz ha az országon megy keresztül a világ egyik legforgalmasabb vasútvonala? Biztosíthatlak, hogy több haszna mint ezer kalandparknak, ostoba...

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.08.16 18:28

@Bahnsteig_Eins:
pontosan mekkora haszna lesz?
meg az epitesi koltseg sem marad az orszagban...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.08.16 18:13

@atombandi: ennek legalább valami haszna van, ostoba, a stadionokkal, kalandparkokkal, kisvasutakkal stb. ellentétben.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.08.16 18:10

kiarusitjak magyarorszagot. ilyenkor hol vannak a nemzeti erzelmu megmondoemberek?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html