Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A csehek egyre többet költenek házikedvenceikre, elsősorban jó minőségű ételeket vesznek nekik, de jut a vitaminokra és a bundájuk ápolását szolgáló eszközökre is - vette át a Hospodarské noviny cikkét a Radio Praha. Óriási lehetőséget látunk ezekben a termékekben, immáron 5500 háziállatoknak szóló árucikket kínálunk - árulta el Pavla Hobíková, a Mall.cz internetes áruház szóvivője.

Egyre több kisállat-tulajdonos kész havonta több ezer koronát költeni kedvencére - tette hozzá a szóvivő. (Egy korona 12 forintot ér.) A csehek 2019-ben összesen ötmilliárd koronát fordítottak csak kutya- és macskaeledelre - idézte a gazdasági lap a Nielsen tanácsadó cég adatát. A vásárlók odafigyelnek arra, hogy egészséges ételekkel lepjék meg állataikat.

A kínálat nem mentes a furcsaságoktól sem. A Farm Fresh állateledel-gyártó cég például nemrégiben mutatta be azt a tízdekás macskakonzervjét, amely egy teljes egeret tartalmaz. A termék ára 40 korona (500 forint). Jó fogynak a samponok, a fogápolási termékek és a parfümök is - a boltok tapasztalatai szerint öt évvel ezelőtt kezdődött a konjunktúra.

A sztártermék manapság a házikedvenceknek kifejlesztett nedvességtörlő kendő, amit a vásárlók nem csupán állataik mancsának megtisztítására használnak, hanem szőrük tisztán tartására is. A Hospodarské vizsgálata szerint a legtöbb kisállattörlő többe kerül, mint az emberi babáknak szánt hasonló termékek. A vásárlók kutyáikra költik a legtöbbet, háromszor annyit, mint macskáikra, a harmadik helyen pedig halaik állnak.