Átverés történik a ruházati akcióknál?

A ruhaneműk ára nem egészen három százalékkal csökkent az elmúlt év végéhez képest, amit a Világgazdaság szakírója szembe állít a boltokban megfigyelhető 20-50 százalékos kiárusításokkal. Az ok: a statisztikai adatgyűjtés rejtélyes dolog.
Komócsin Sándor, 2018. február 21. szerda, 10:00

Hiába találkozhattunk a ruházati boltokban akár 50 százalékos leárazásokkal is, a KSH adatai szerint decemberhez képest csak 2,9 százalékkal csökkent ennek a termékkörnek az ára - írja a Világgazdaság a statisztikai adatgyűjtés rejtelmeit firtató cikkében.

Az egyik magyarázat az lehet, hogy a statisztikai hivatal munkatársainak hónapról hónapra ugyanazoknak a termékeknek az árát kell figyelemmel kísérniük, ezért ha éppen nem ezeket értékelik le, akkor kisebb árváltozást regisztrálnak a reklámokban szereplő arányoknál.

A másik ok abban keresendő, hogy a megfigyelt termékek több mint fele nem szezonális ruházati cikk, márpedig a boltok a nyár és a tél közepén-végén jellemzően a szezonális ruházati cikkeket árazzák le.

A fotó forrása: Katona Vanda/Napi

HOZZÁSZÓLÁSOK