Sokat pöfögnek a német kocsik

Emelkedett az elmúlt években Németországban a személygépkocsik abszolút szén-dioxid-kibocsátása a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn közzétett kimutatása szerint.
Szász Péter, 2018. november 26. hétfő, 16:23
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A Németországban forgalomban lévő személygépkocsik 115 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki 2017-ben, hat százalékkal többet mint 2010-ben. A kibocsátott szén-dioxid mennyisége három tényező, az átlagos motorteljesítmény, az összesített menetteljesítmény, valamint az átlagos fogyasztás függvénye. Az összesített menetteljesítménynek két összetevője van, a személygépkocsi állomány nagysága és átlagos menetteljesítménye - írja az MTI.

A személygépkocsi-motorok átlagos teljesítménye a 2010-2017-es periódusban 16 százalékkal emelkedett. A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba helyezett személygépkocsik pedig 96 kilowatt motorteljesítménnyel rendelkeztek. A 100 kilowatt feletti teljesítménnyel rendelkező autók 2017-ben a személygépkocsik által kibocsátott szén-dioxid több mint 50 százalékáért voltak felelősek, míg 2010-ben 36 százalékáért.

A személygépkocsi-állomány 2010 és 2017 között 10 százalékkal emelkedett, a teljes személygépkocsi állomány menetteljesítménye pedig 9 százalékkal. Tavaly 46 millió személygépkocsi 46 milliárd liter üzemanyagot használt fel. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás három százalékkal csökkent ugyan hét év alatt, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése miatt azonban a 2017-es teljes üzemanyag-fogyasztás 6 százalékkal haladta meg a 2010-est.

A 100 kilowattnál (134 lóerő) nagyobb teljesítményű dízel személygépkocsik által felhasznált üzemanyag teljes mennyisége 69 százalékkal nőtt hét év alatt, a 100 kilowatt feletti benzines gépkocsik által felhasznált üzemanyag pedig 15 százalékkal nőtt annak ellenére is, hogy a benzines gépkocsik átlagfogyasztása ugyanezen idő alatt 9 százalékkal csökkent.

A személygépkocsik által 2010 és 2017 között kibocsátott szén-dioxid mennyiségének a emelkedéséhez a motorteljesítmény növekedése 8 millió tonnával járult hozzá, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése pedig 6 millió tonnával. A személygépkocsik átlagos üzemanyag-fogyasztásának (benzin és dízel) csökkenése ugyanezen idő alatt 7 millió tonnával csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, de nem tudta ellentételezni a teljes növekedést.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

acdc, 2018.11.27 10:42

@matyi2010: Majd a szervízben otthagják a tulajok "megspórolt" üzemanyag sokszorosát ne aggódj...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2018.11.27 10:28

A pokolba a dízelekkel, meg az elbaszot agyonbonyolított, javíthatatlan benzinesekkel is!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2018.11.27 10:27

Pont az volna a jó ha a co2 kibocsájtás emelkedne. Ki a f@szt érdekel? Európát behülyítette a zöldek co2 hisztije ezért terjedtek el a dízelek is, az emissziós normák miatt pedig kénytelenek voltak a gyártók a downsizing felé fordulni.
Épp ezért egy kalap szar az összes európai autó, és már csak ezek vannak, no meg a villanyos bullshit.
Szerencsére a japánokat még nem bírták megfertőzni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2018.11.27 08:47

rotaryfun, 2018.11.27 07:10
Látom sikerült a cikket értelmezned:
"A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba helyezett személygépkocsik pedig 96 kilowatt motorteljesítménnyel rendelkeztek"
Egyébként nem olyan rossz a helyzet, a 15%-kal erősebb autók 3%-kal kevesebbet fogyasztanak, ez 7 év alatt nem rossz teljesítmény:
"Az átlagos üzemanyag-fogyasztás három százalékkal csökkent ugyan hét év alatt, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése miatt azonban a 2017-es teljes üzemanyag-fogyasztás 6 százalékkal haladta meg a 2010-est."
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2018.11.27 07:10

A sok agyoniskolázott nem veszi észre hogy 100 lóerő alatti autót lassan már venni sem lehet. Zömében 120-200 lovas vasakban ücsörög a nép a dugókban vagy cammog 30-40 el és ha van 100-200 méter ahol rá lehet lépni akkor fogcsikorgatva nyomják is :) Gyakorlatilag utcai gyorsulási és túlélő verseny zajlik az utakon. Ilyenkor aztán dől a kipufogókból a korom és a sok méreg. Egyik másik még a BKK buszait is megszégyeníti olyan jól sikerült rajta a chiptuning :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html