Egyre népszerűbbek az alternatív hajtású autók

A tavalyi negyedik negyedévben már több mint a harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók között az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének csütörtökön publikált jelentése alapján.
Szász Péter, 2021. február 4. csütörtök, 14:40
Fotó: Getty Images

A tavalyi negyedik negyedévben közel minden hatodik, az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók 16,5 százaléka elektormosított hajtáslánccal rendelkezett, elektromos árammal tölthető modell volt a beszerzésükre bevezetett állami támogatásoknak köszönhetően.

A hibrid-elektromos autók 15,1 százalékával és az egyéb alternatív hajtással rendelkező autók 2,4 százalékával együtt az alternatív hajtású autók az összes az Európai Unióban forgalomba helyezett autónak már a 34 százalékát adta a negyedik negyedévben, közel egy milliót, 143,9 százalékkal többet mint 2019-ben - írja az ACEA.

A negyedik negyedévben Ciprus kivételével minden uniós tagállamban nőtt az alternatív hajtású autók forgalomba helyezése. A nagyobb piacok közül Németországban 236,6 százalékkal, Franciaországban 156,7 százalékkal, Olaszországban pedig 108,9 százalékkal - olvasható az MTI összefoglalójában.

Összességében a tavaly forgalomba helyezett autók 11,9 százaléka volt hibrid-elektromos (HEV) a 2019-es 5,7 százalék után. A külső forrásból elektromos árammal tölthető autók (ECV) részaránya 10,5 százalékra emelkedett az előző évi 3,1 százalékról. Az egyéb alternatív hajtású autók részaránya 2,1 százalék volt 2020-ban az előző évi 2,0 százalék után.

Az ECV és HEV autókból az első alkalommal helyeztek forgalomba egy milliónál többet tavaly. A HEV autók forgalomba helyezése 59,4 százalékkal 1,183 millióra nőtt a 2019-es 742 ezerről. Az ECV autókból pedig 1,046 milliót, 169,7 százalékkal többet helyeztek forgalomba az előző évi 388 ezernél.

A negyedik negyedévben az ECV autók növekedése már 262,8 százalékos volt. Ezen belül a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) forgalomba helyezése 216,9 százalékkal, a hálózatról is tölthető, de belsőégésű motorral is rendelkező plug-in hibrid (PHEV) autóké pedig 331,0 százalékkal nőtt. Németországban a BEV autók forgalomba helyezése több mint ötszáz százalékkal ugrott meg a negyedik negyedévben.

Magyarországon a negyedik negyedévben 2531 ECV autót helyeztek forgalomba a 2019-es 896 után, HEV autót pedig 11,8 ezret 3 ezer után. Az egész évben 6 ezer ECV autót a 2019-es 2,9 ezer után és 31,7 ezer HEV autót a tavalyelőtti 9,2 ezer után.

Az Európai Unióban csökkent a belsőégésű motoros autók részaránya tavaly: a forgalomba helyezett autók 28,0 százaléka volt dízelüzemű autó 2020-ban és 47,5 százaléka benzinüzemű, a 2019-es 31,6 és 57,8 százalékos arány után.

HOZZÁSZÓLÁSOK