Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Mindössze 7 százalék tervezi, hogy a megelőző évinél többet költ ajándékokra, miközben 22 százalék csökkenti ilyen célú kiadásat, 69 percent pedig nagyjából a tavalyihoz hasonló pénzeket fordít ezekre. Ebből a szempontból - a „normális” vásárlási szokásokat figyelembe véve - némiképp meglepő, hogy a nők pesszimistábbak a férfiaknál: 31 százalékuk tervezi lassítani a pénzszórást, szemben a férfiak 13 százalékával. A felmérés szerint számos kiskereskedőnek a terrorattak utóhatásaként számolnia kell a karácsonyi vásárlási láz jelentős visszaesésével, sőt akár elmaradásával is. Az az érzésünk, hogy az emberek nagyobb körültekintéssel költekeznek idén karácsonykor - vélekedeik Emanuel Chirico, a Phillips-Van Heusen Corp. pénzügyi tisztségviselője. Az ünnepekhez kapcsolódó költések tavaly összesen 201 milliárd dollárt tettek ki a mgelőző évi 193 milliárd után. Ez 3,5 százalékos bővülés, ami elmarad az utóbbi öt év átlagosan 4,8 százalékos növekeésétől. Az amerikai kiskereskedelmi szövetség várakozásai szerint idén 3 százalék alatt marad a növekedés. Robert Eckert, a legnagyobb amerikai játékgyártó, a Mattel - amely többek között a Matcbox kisautókkal és a Barbie babákkal örvendezteti meg gyerekeket - vezérigazgatója egyelőre nem számít fordulatra a gazdaság lassuló irányzatában. A Zale Corp. a múlt héten úgy nyilatkozott, hogy a eladásai év/év alapon legalább 2,3 százalékkal estek a harmadik negyedév végén. A legnagyobb észak-amerikai ékszer bolthálózat eladásai augusztus 1. és szeptember 10. között 5,1 százalékkal emelkedtek, azóta viszont 7 százalékkal estek.