Az áruházak a saját kezükbe vették az élénkítést Amerikában

Az amerikai kiskereskedelmi vállalatok a kormányzati élénkítések kifutását látva a saját kezükbe vették a fogyasztás élénkítését - írja a New York Times.
NAPI, 2010. július 5. hétfő, 16:38

A Sam's Club például - az amerikai kisvállalkozások szövetségének támogatásával - akár 25 ezer dollárig ad hitelt, a hitelkártya-tulajdonosoknak pedig 5 százalékos kedvezményt ad. A Toys 'R' Us, a Staples és az Office Depot hasonló, fogyasztásra ösztökélő programokkal álltak elő.

David Bassuk, az AlexPartners nevű pénzügyi tanácsadó ügyvezetője szerint a kormányzati fogyasztásösztönző programok kifutása, és a továbbra is magas munkanélküliség ébresztette rá a kiskereskedőket arra, hogy a kormány által foganatosítotthoz hasonló programok megvalósítására van szükségük, akár saját zsebből is - idézi a New York Timest a szakértőt.

A szokatlan kiskereskedelmi hitelakciókat tehát a kormányzati stimulus elfojtása kényszeríti ki - így például a munkanélküli segély meghosszabbításával kapcsolatos kongresszusi döntés őszre történő elhalasztása, vagy a csupán 86 ezeres magánszektorbeli foglalkoztatottságnövekedés, ami érdemben nem csökkenti a munkanélküliséget, illetve a fogyasztói bizalom és költekezés kitartóan alacsony szintje.

HOZZÁSZÓLÁSOK