dén még 20, már megjelent pályázati kiírás sorsa dől el mintegy 250 kilométernyi autóút és sztráda építéséről, amelyeket a jövő évi Európa-bajnokságig kell befejezni, de utána a cégek számára katasztrofális helyzet várható. A szakmai szervezetekhez eljutott nem hivatalos információk szerint a folyó program kifutása után nem lesz pénz az útépítésekre legalább két évig, de azt sugallják, hogy új lehetőségek fognak megnyílni a cégek előtt - ez a nagyokat vígasztalhatja, de egy kis útépítő erősen kérdéses, mire tud átállni.

Jelenleg 350-400 vállalat foglalkozik Lengyelországban útépítéssel, illetve útkarbantartással, ezeknek akár fele eltűnhet a piacról. Leginkább az alvállalkozóként dolgozó középvállalatok fogják megsínyleni a "két szűk esztendőt". Az idén kiírt tenderek értéke (11-12 milliárd zloty) is már csak harmada a tavalyinak. Márpedig az infrastruktúra-beruházások leállását az egész gazdaság megsínyli, hiszen ezek jelentős szerepet játszottak az utóbbi évek GDP-növekedésében, emellett számolni kell a munkanélküliség jelentős emelkedésével is.