Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az üzleti világ jelentős része várhatóan megszenvedi a közelgő háborút, amely az üzleti és fogyasztói bizalom zuhanását és az olajárak megugrását fogja előidézni, vannak azonban, akik extra nyereséget várnak a katonai konfliktustól – írta a BBC News. Egyes iszlám országokban, köztük Indonéziában már most is nagyot lehet kaszálni az Oszama bin Laden fényképével díszített trikókkal, a Szaddámot ábrázoló trikók árusítása azonban nem jött be – a muzulmánok többsége a jelek szerint nem lelkesedik a diktátorért. A nagy vesztesek természetesen a légitársaságok és az utazási irodák. Az egyik piacvezető iroda, a First Choice máris kénytelen volt csökkenteni kapacitásait. A háború közeledtével azonban nemcsak utazásra, hanem reklámra is kevesebbet költenek manapság, mint ez a reklámcégek adataiból kiviláglik. Bizonyos tevékenységek számára ugyanakkor valóságos aranybánya a háborús helyzet. A kockázati tanácsadással foglalkozó brit Control Risk Group 24 órás telefonvonalai például valósággal égnek mostanában. A cég kénytelen bővíteni a létszámot a biztonsági osztályon, ahol vészforgatókönyveket és evakuációs terveket készítenek. Nem bánkódnak a háború miatt a nagy olajcégek sem, amelyek koncessziókat remélnek Irakban, ha a konfliktus véget ért, és természetesen a hadiipari cégek és beszállítóik sem maradhatnak ki sorból. A nagyvállalatoknál azonban nem biztosított a haszon – amit például egy repülőgépgyártó megkeres a megnövekedett vadászgéprendeléseken, elveszti a polgárirepülőgép-vásárlások drasztikus zuhanása miatt. A háborúk a média alakulásában is fontos szerepet játszanak – mutat rá a Financial Times cikke. Az első független helyszíni tudósítók a 19. században, a krími háború idején jelentek meg. A vietnami háború volt az első, amiről a televízió közvetítést adott, de a tévéközvetítés az 1991-es Öböl-háború idején vált meghatározóvá. A küszöbönálló második Öböl-háborúban a meghatározó szerep minden bizonnyal az interneté lesz, amely ma már félmilliárd ember számára hozzáférhető világszerte. A közelmúlt tapasztalatai alapján egyértelmű, hogy a jelentősebb események újabb és újabb tömegek érdeklődését keltik fel az internet iránt. 2001. szeptember 11-én a forgalom miatt összeomlott a hálózat egy része, a Columbia űrrepülőgép pusztulása nyomán pedig egyes weboldalak látogatottsága a többszörösére nőtt.