Fél évszázada nem látott változás jön a Balatonnál

A Balaton északi pártján folytatódik a vasút villamosítása, amelynek eredményeként a dörmögő dízelmozdonyok helyét a jövő nyár közepétől surranó villanyvonatok vehetik át.
Komócsin Sándor, 2020. szeptember 23. szerda, 09:55
Fotó: Napi.hu / Szász Péter

Menetrend szerint halad az észak-balatoni vasúti villamosítási projekt, amelynek keretében a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakasz kap felsővezetéket - jelentette a Magyar Nemzet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közleménye alapján. A munkálatok a tavalyi év végén kezdődtek, és várhatóan jövő nyáron érnek véget.

A beruházás során átépítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomást. A munka miatt szükséges vágányzár szeptember 28-án kezdődik, és a jövő nyárig tart. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést az ÉB 2018 Konzorcium végzi nettó 23 milliárd forintért.

Ha jövő nyáron átadják a Balatonfüredig korszerűsített vonalat, a jelenlegi székesfehérvári mozdonycsere Füreden történik majd meg, ahol az utasoknak esetleg át kell szállniuk. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy a sikeres közbeszerzés után, reményei szerint a villamos-hibrid, vagyis az áramszedős-akkumulátoros kettős üzemű motorvonatok közül az első tíz Budapest és Tapolca között közlekedik majd 2023-ban, Füredtől behúzott áramszedőkkel.

A több mint száztíz éves vonalszakaszon ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést. A pályarekonstrukciónak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások megszűnnek.

HOZZÁSZÓLÁSOK