Megvették a legendás lengyel buszgyártót

Miközben a magyar buszgyártás az Ikarus számos utódja ellenére csak vergődik, a lengyel Solaris jövője a spanyol CAF konglomerátum tagjaként végképp biztos alapokra került. A vállalat nemzeti jellegét hivatott biztosítani, hogy a lengyel állam kisebbségi tulajdonos lesz.
Barabás Júlia, 2018. szeptember 6. csütörtök, 10:43

A kötött pályán közlekedő járműveket gyártó - Magyarországon villamosairól ismert - spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) lezárta a lengyel Solaris Bus & Coach felvásárlását - adta hírül a lengyel Rzeczpospolita mellett az electrive.com hírportál is. Az utóbbi azt emeli ki, hogy a Solaris elektromos meghajtású buszokat is gyárt.

Az üzlet következő lépéseként a lengyel kormány fejlesztési alapja, a Polski Fundusz Rozwoju (PFR) 35 százalékos tulajdont szerez a CAF-tól. Erről már a cégfelvásárlás előtt megállapodtak a felek.

A vállalatok a kötött pályás és a buszos profilok egyesítésével konszolidálni akarják piaci részesedésüket Európában. Terveik szerint a közösségi közlekedésben és a szállításban is az elektromos mobilitásra helyezik a hangsúlyt. A lengyel sajtó szerint a spanyolok ki akarják használni a megszerzett cég ismert márkanevét és fejleszteni is akarják a Solarist, miközben megmarad annak lengyel jellege.

A Solaris eddig a világ 32 államába közel 17 ezer járművet szállított. A vállalat több mint 2300 dolgozót foglalkoztat Lengyelországban és mintegy háromszázat külföldi részlegeiben.

A fotó forrása: Solaris.

HOZZÁSZÓLÁSOK