Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Már most is lehetséges, hogy az autók döntsenek bizonyos szituációkban. Ugyanakkor nem gondolom, hogy valaha is választhatnak majd helyettünk halál vagy halál között - idézi az Auto Expressnek nyilatkozó Ian Robertsont, a BMW igazgatótanácsának tagját a Totalcar.

Robertson ezzel a kijelentéssel azokra a közlekedési helyzetekre utalt, amelyekben az önvezető autónak két lehetséges rossz közül melyiket kellene választania. Szerinte kizárólag tökéletes önvezető autónak szabad az utakra kerülnie, erre azonban még várni kell.

"Az önvezető rendszerek még nem elég fejlettek. A sikert abban mérjük, hogy a tesztek során hányszor kell a felügyelő személyzetnek közbeavatkoznia önvezető módban. Egyelőre háromnál járunk 1000 kilométernél. Jól hangzik, de ez még mindig háromszor több, mint ami elfogadható" - mondta Robertson arról, hogy az önvezető autók fejlesztése hol tart.

Szerinte a mostani bizonytalanság miatt elképzelhető az is, hogy egyes országok korlátozzák vagy akár be is tiltsák az önvezető autókat.

Meglepő eredmények egy Tesla-baleset kapcsán

Az önvezetők autók elterjedését az olyan balesetek is hátráltatják, mint amikor márciusban a beton sávelválasztónak csapódott egy Tesla Model X egy kaliforniai autópályán. Az autóba aztán belerohant két másik jármű is. A 38 éves sofőr meghalt, az autó pedig felgyulladt.

Túl drága?

Az AlixPartners vezető stratégiai tanácsadó cég arra figyelmeztet, hogy miközben a fogyasztók csak 2 300 dollárral fizetnének többet az önvezető funkciókért, az iparági költségek 22 900 dollárra rúgnak, vagyis körülbelül 10-szer több megy erre, mint a fogyasztók fizetési hajlandósága.

A gyártó korábban közölte, hogy az autó önvezető módban volt a baleset idején. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) vizsgálata június elején azt is megállapította, hogy az autópilóta közvetlenül az ütközés előtt még fel is gyorsított, és se nem fékezett, se nem próbált kitérni a betonakadály előtt.

A kaliforniai balesetről a cég azt állította, hogy a sofőrt figyelmeztette a rendszer, hogy vegye kézbe a kormány. A hatósági vizsgálat azonban arra jutott, hogy ez a figyelmeztetés 15 perccel korábban történt, viszont a baleset előtti percben a sofőr keze többször is a kormányon volt - igaz, az utolsó másodpercekben nem.