A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

Egy szeletekből összerakott óriás fotó fekszik Bécs múzeumi negyedének udvarán, körbe lehet járni vagy be is lehet állni a kép szeletei közé. Utóbbi lényegében azt jelenti, hogy a látogató besétál egy mindenét látványosan megmutató, féloldalt fekvő meztelen férfi testébe: a salzburgi Ilse Haider Mr. Big című alkotása a Leopold Museum mától január végéig látható "Meztelen férfiak" című kiállítását népszerűsíti a bejáratnál. Utána az előcsarnokban négy és fél évezredet ível át öt életnagyságú szobor, a kőbe faragott egyiptomi hivatalnoktól a kortárs Heimo Zobernig alkotásáig, aki önmagáról mintázott kirakati bábut, pólóján "Sale" felirattal. Ezután kezdődik a termekben a tulajdonképpeni tárlat, mintegy 300 európai és amerikai remekműből; a három súlypont a francia felvilágosodás és a klasszicizmus, az 1900 körüli avantgárd törekvések és végül az 1945 utáni idők. Ízelítőként érdemes megemlíteni Cézanne Hét fürdőző című 1900 körüli olajfestményét, Egon Schiele expresszív vegyes technikájú önaktját vagy Jean Cocteau 1947-es ceruzarajz illusztrációját Jean Genet írásához, esetleg Andy Warhol fotóátfestését 1982-ből.

A katalógus borítóján, illetve a városszerte kihelyezett plakátokon a focirajongókat is meg akarta szólítani a párizsi Pierre & Gilles alkotópáros: a Vive la France című 2006-os kompozíción egy fekete, egy arab és egy fehér játékos pózol a stadion gyepén − ruházatuk pedig mindössze cipőből és a francia trikolór színeit kiadó térdzokniból áll.