Brüsszelnek elege lett - változás jöhet a vasúton

Az Európai Bizottság javaslatokat terjesztett elő a vasúti személyszállítást igénybe vevő utasok jogaira vonatkozó európai szabályok aktualizálására - írja az MTI az uniós bizottságra hivatkozva.
Szász Péter, 2017. szeptember 28. csütörtök, 16:09
Fotó: Reuters

Az uniós bizottsági javaslatok célja, hogy az egységesített uniós jogszabályok nagyobb védelmet nyújtsanak a késések, a járattörlések és a hátrányos megkülönböztetés esetén. Garantálni szeretné az utasok megfelelő tájékoztatását, valamint jelentősen javítani kívánja a fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű utasok jogait.

A bizottság az uniós szabályok egységes alkalmazását szeretné elérni, hogy a távolsági belföldi és a határon átnyúló városi, külvárosi és regionális szolgáltatásokat a továbbiakban ne lehessen mentesíteni az utasok jogaira vonatkozó szabályok alól. Jelenleg ugyanis mindössze öt tagállam alkalmazza teljes mértékben a szabályokat, míg más tagállamok különböző mértékű mentességeket vezettek be, amely jelentős mértékben megfosztja az utasokat jogaiktól.

Javítani kívánja az utasok jogaival kapcsolatos tájékoztatást, például azáltal, hogy a jegyre nyomtatják őket. A javaslat szerint az összekapcsolt szolgáltatásokat külön menetjeggyel használó utasokat tájékoztatni kell arról, hogy jogaik - például csatlakozó járatok késése esetén - az egész útra vonatkoznak-e vagy csak az egyes szakaszokra. Tilos az állampolgárság vagy a lakóhely alapján történő megkülönböztetés - húzták alá.

A bizottság javasolta továbbá a fogyatékkal élők és a csökkent mozgásképességűek jogainak megerősítését, többek között a mozgást segítő eszközök elveszéséért vagy javításáért járó teljes kártérítés érvényesítését.

Véleményük szerint egyértelmű határidőket és eljárási rendet kell rögzíteni a panaszkezelésre vonatkozóan, valamint egyértelműen meg kell határozni az utasok jogainak alkalmazásáért és érvényesítéséért felelős nemzeti hatóságok felelősségi köreit és hatáskörét.

Az Európai Bizottság végezetül be akarja vezetni az arányosság és a jogi méltányosság elvét a vasúttársaságok kártérítési kötelezettségére vonatkozóan az előre nem látható és meg nem előzhető természeti katasztrófák által okozott késések esetén. A jelenlegi szabályok értelmében ugyanis a vasúttársaságoknak még ilyen események bekövetkezte esetén is kártérítést kell fizetniük.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tarosPifta, 2017.09.28 16:57

Magyarországot nem érinti a változás, mert itt állami szinten nagy ívben xarnak a szabályokra. A szabály csak azért van, hogy legyen indok büntetni, és betartása csak a csóri állampolgároknak kötelező.
A másik, hogy ez az ország sohasem éri utol egyik szomszédos országot sem, nemhogy az EU-t.
A vasút pedig az egyik szégyenfoltunk. Csak hazugság a 160 km/h, trágya vasútállomások, lezárt átjárók, helyette 1000 lépcső fel, 1000 lépcső le. A mocskos vasúti vezetés szívatja az utasok a rengeteg lépcsőzéssel. Mocskos vezetői vannak ennek az országnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html