Brutális fal váltja a határkerítést - van értelme?

Elkezdték építeni azt a betonfalat, amely el fogja szigetelni a Calais környékén táborozó menekülteket a Csalagút bejáratától, meggátolva, hogy útjuk utolsó szakaszán felkapaszkodjanak a Nagy-Britanniába tartó teherautókra. És előtte?
Napi.hu, 2016. szeptember 7. szerda, 18:50
Fotó: MTI/EPA

Az év végéig elkészül az a négy méter magas, egy kilométer hosszú betonkerítés, amely elszigeteli a La Manche-csatorna alatti alagút calais-i bejáratát, illetve a francia kikötővárost a Dzsungelnek nevezett spontán menekülttábortól - írta a BBC. A Calais-i Nagy Fal építését a következő hetekben elkezdik, a projektet a brit kormány finanszírozza.

Robert Goodwill brit belügyminiszter úgy véli, hogy ezzel az építménnyel javíthatják a térség biztonságát. A fal a kikötő felé vezető út mentén húzódó, borotvapengés drótkerítés helyére kerül. Eddig ezzel próbálták visszatartani a Dzsungel lakóit attól, hogy felkapaszkodjanak a Nagy-Britanniába tartó teherautókra, amely nem mellesleg rendkívül balesetveszélyes.

Mekkora a cech?

A betonfal költségeiről nem adott tájékoztatást a londoni kormány, ám hírek szerint 1,9 millió fontba (700 millió forint) kerül. Az előző miniszterelnök, David Cameron néhány hónapja jelentette be, hogy a szigetország 17 millió fontos (6,3 milliárd forint, a felcsúti focistadion árának bő másfélszerese) támogatással igyekszik segíteni a francia hatóságoknak abban, hogy megelőzzék a menekültek Nagy-Britanniába áramlását.

Kidobott pénz

A fal építése az adófizetők pénzének elpocsékolása - értékelte a projektet Richard Burnett, a közúti szállítással foglalkozó szervezeteket tömörítő Road Haulage Association igazgatója. Sokkal többet érne, ha a falra szánt pénzt a környező utak biztonságának megerősítésére fordítanák - tette hozzá.

Egyetért ezzel Vikki Woodfine, a sok fuvarozó céget képviselő DWF jogi iroda jogásza. Szerinte a fal felhúzása kétségbeesett reakció, amely hosszabb távon nem old meg semmit. A Calais felé vezető főutak mentén már most is magas drótkerítések vannak, amelyek azért nem elég hatásosak, mert a környezetüket nem ellenőrzi kellő elszántsággal a rendőrség.

Miközben a környéken teljes káosz uralkodik, a teherautók tulajdonosaival 4000 fontot (1,5 millió forint) fizettetnek minden egyes menekült után, akit a járműveiken találnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Pegazus_a_borbarat, 2016.09.08 13:16

NEM FOGADTA EL AZ ÖTSZOBÁS HÁZAT A BEVÁNDORLÓ CSALÁD, MERT NEM VOLT BENNE ÉTKEZŐ

Szinte hihetetlen történetről számol be a Daily Mail.

Egy bevándorló, kameruni származású család 2012-ben költözött Nagy-Britanniába Franciaországból. A férfi egészségügyi gondozónak tanult, munkát azonban négy év alatt sem talált magának, és mivel felesége a gyerekekre vigyáz, állami segélyből élnek.

A lutoni önkormányzat biztosított számukra egy három hálószobás lakást is, a család azonban megelégelte a körülményeket, szerintük a ház már felháborítóan kicsi nekik nyolc gyerekkel.

Az önkormányzat megpróbált megoldást találni a helyzetre, ezért felajánlott nekik egy öt hálószobás lakást, a család azonban ezt is felháborodottan utasította vissza, mert nem volt benne étkező és szűkösnek is találták.

Mint mondták, nekik legalább hat duplaszobás kényelmes lakásra lenne szükségük és úgy érzik, az önkormányzat csak kifogásokat keres és elhanyagolja őket.

Az eset nagy felháborodást váltott ki, mert a Daily Mail által közzétett képek alapján a család most is meglehetősen jó körülmények között él.

http://alfahir.hu/nem_fogadta_el_az_otszobas_hazat_a_bevandorlo_csalad_mert_nem_volt_benne_etkezo
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ablakzsiraf, 2016.09.07 21:48

Ebben a formában nem igazán van értelme, hisz az egész hóbelevanc jobb esetben is csak kissé odébb fog települni az új "bejárathoz", rosszabb esetben ha nincs mellé elég sűrűn őr megfelelő jogosítványokkal, akkor meg átmásznak rajta egy létrával, azt ennyi.
Kockázat - nyereség: a kockázatuk nem nő, a nyereség esélye pedig nem csökken azaz érdemben nem fog változni ettől semmi.

A megoldás egy sok csatornás áteresztő depó lenne, ahol minden egyes járművet tüzetesen átvizsgálnak, de a kamionost nem büntetik ha migráns találnak, a migránst meg azonnal deportálják, ha megtalálják. Jelenleg a kamionost büntetik, a migránssal meg semmit sem tudnak/akarnak kezdeni, és a várakozás is hosszú.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mecsabesz, 2016.09.07 20:34

@na4: Az soha nem jutott eszedbe, hogy mind-e mögött szándékosság van, ugye nem gondolod, hogy hihető a brüsszökraták impotenciája, mert ők most "Teréz anyát" játszanak? Miért nem segitik ilyen vehemenciával az európai elesetteket.....?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2016.09.07 20:00

Csak ekkora fal lesz? Legalább 10x nagyobb kellene, hosszban, vastagságban, és magasságban + géppuska fészek, könnygáz. Az az adófizetők pénzének elpocsékolása, hogy beengedték ezt a csürhét Európába, hogy nem erősítették meg idejében a hadsereget, a rendőrséget, a határvédelmet, hanem bambán elnézték, hogy idáig fajuljon a helyzet. Ez most így 1000x annyiba fog kerülni. Hülye ballibber politikusok!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html