A szaktárca közleménye szerint a román állami vállalat igazgatótanácsa március végén indította el a kollektív elbocsátáshoz szükséges eljárásokat. A leépítést a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) kötött hitelmegállapodás keretében a román fél által vállalt kötelezettség értelmében hajtják végre - olvasható a közleményben. Az elbocsátás után a CFR Marfának 6.376 alkalmazottja marad.

Dan Sova közlekedési miniszter előző nap találkozott az IMF szakértőivel, akik a román államvasutak helyzetéről érdeklődtek. A miniszter arról tájékoztatta a külföldi hitelezőket, hogy a CFR Marfának nincs tartozása a román költségvetéssel és az energiaszolgáltatókkal szemben, miután ezeket törlesztette.

A román kormány vállalta, hogy megreformálja az állami vállalatot, és folytatja a CFR Marfa privatizációs eljárását. A román állam egy stratégiai befektetőnek adná el a vállalat többségi részvénycsomagját. Tavaly meghiúsult a magánosítása, így a román hatóságoknak újra kell kezdeniük az eljárást. A privatizáció azt követően hiúsult meg, hogy a tavaly tavasszal meghirdetett tender nyertese, a Grupul Feroviar Roman (GFR), október közepéig, a megszabott határidő lejártáig nem fizette ki a szerződésben megállapított 202 millió eurós vételárat.

Románia tavaly szeptemberben kötött újabb kétéves futamidejű elővigyázatossági típusú hitelszerződést az IMF-el, amelynek értéke 4 milliárd euró. Ezt fele-fele arányban biztosítja az IMF és az Európai Bizottság.