A BKK kiírta a tendert annak a 150 csuklós autóbusznak a szolgáltatási szerződésére, amelyek pótolnák az M3-ast a metró felújítása alatt - jelentette a Népszabadság. Szolgáltatói tapasztalattal bíró cégek jelentkezését várják. A megállapodás tíz évre szólna, mert három évre - az M3-as kiesésének idejére - nem lehet ilyen szerződést kötni.

Ez a forma lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók olyan buszokat használjanak, amilyeneket akarnak, azaz akár Magyarországon készült járművekkel is indulhatnak, ami megfelelne a kormány szándékainak. A gond ott van, hogy a buszszolgáltatás többe kerül, mint ha új járműveket vásárolna a főváros. A kormány ezért vállalta, hogy a metrófelújítás idejére vállalja a többletköltségeket.

És ez az a pont, ahol Budapest igazán ráfázik: mivel kénytelen tíz évre megkötni a szolgáltatási megállapodást, a  három éven túl jelentkező többletköltség a főváros zsebét terheli. A BKV számításai szerint évente nagyjából kétmilliárd forinttal, tíz év alatt 23 milliárddal kerül többe a szolgáltatásvásárlás, mint az új buszok beszerzése. Ez az adófizetők cechje - három évig a kormány, hét évig a főváros büdzséjének közvetítésével.