Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az idei április a koronavírus-járvány miatt siralomvölgybe taszította az európai újautó-piacot - derült ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adataiból. A forgalomba helyezett új autók száma 2019 áprilisához képest több mint 76 százalékkal zuhant, ami nem meglepő módon a valaha mért legnagyobb év/éves visszaesés. Egy évvel korábban az év negyedik hónapjában több mint 1,14 millió autót adtak el, míg idén csak valamivel több mint 270 ezret.

Majdnem nulla

A zuhanás élén, ha lehet ezt mondani, Olaszország és Spanyolország menetelt, amelyek eladásai 97,6, illetve 96,5 százalékkal omlottak össze, magyarán jól közelítették a nullát. Vélhetően Franciaországban és Németországban is csak a már megrendelt autókat vették át a vásárlók áprilisban: az eladások 88,8 és 61,1 százalékkal zuhantak e két piacon.

Magyarország ezúttal jó teljesített, a visszaesés alig haladta meg az 50 százalékot, ami azt jelenti, hogy áprilisban több mint 6000 új autót vehettek át boldog tulajdonosaik. Ezzel, ha tetszik alaposan elpáholtuk az olaszokat és a spanyolokat, amelyek autópiaca egyébként összehasonlíthatatlanul nagyobb, ugyanis ezekben az országokban idén áprilisban csak alig több, mint négy-négy ezer új autót helyeztek forgalomba.

A magyarországi mínusz előkelő helyet jelent

Ami a januártól áprilisig tartó első negyedévet illeti, 2019 első három hónapjához képest több mint 38 százalékkal estek vissza az európai újautó-eladások. Németországban közel egyharmados, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban 50 százalékos zuhanást jegyzett fel az ACEA.

A leggyengébb eredmények az uniós piacról
OrszágForgalomba helyezések száma (db)Változás év/év (%)
Olaszország351 611-50,7%
Spanyolország222 866-48,9%
Franciaország385 676-48,0%
Horvátország11 078-46,8%
Ausztria65 900-41,6%
Forrás: ACEA

Valamennyi uniós országban zuhantak az eladások az év első négy hónapjában, de Finnország könyvelhette el a legvisszafogottabb csökkenést, ott 12 százalékkal estek vissza az eladások. Ebben az összevetésben Magyarország a második a 17 százalékos piacszűküléssel. Viszonylag jól szerepelt, azaz a többiekhez képes mérsékelt zuhanást produkált a litván, a svéd és a holland autópiac, amelyeken 18-20 százaklékos volt a csökkenés éves összevetésben.