Csúcson a német fogyasztói bizalom

Három éve nem volt ilyen magas, és a várakozásokat is meghaladja a fogyasztói bizalom Németországban – derült ki a GfK előzetes októberi adataiból.
Kasnyik Márton, 2010. szeptember 28. kedd, 08:55
Fotó:

A német gazdaságkutató szerint 4,3 pontról 4,9 pontra emelkedik a német fogyasztói bizalom októberben, miközben a közgazdászok - a felülvizsgálat előtt 4,1 pontos szeptemberi adat utdán - 4,2 pontot vártak csupán.

A GfK szerint leginkább a németországi munkanélküliség 14 hónapja folyamatos csökkenése, és az exportvezérelt növekedés és a beruházások bővülése játssza a legfontosabb szerepet a bizalom megugrásában; a német munkaügyi hivatal szerint 2011 elejére 3 millió alá csökken majd a munkanélküliség, ami 9 éves csúcsot jelentene.

A háztartások várakozásai az augusztusi 46,6 pont után szeptemberben 53,5 pontra ugrottak, a jövedelmi várakozások pedig 36 pontról 45,2 pontra javultak. A költekezési hajlandóság 27,9 pontról 30,7 pontra javult szeptemberre.

HOZZÁSZÓLÁSOK