A német gazdaságkutató szerint 4,3 pontról 4,9 pontra emelkedik a német fogyasztói bizalom októberben, miközben a közgazdászok – a felülvizsgálat előtt 4,1 pontos szeptemberi adat utdán – 4,2 pontot vártak csupán. A GfK szerint leginkább a németországi munkanélküliség 14 hónapja folyamatos csökkenése, és az exportvezérelt növekedés és a beruházások bővülése játssza a legfontosabb szerepet a bizalom megugrásában; a német munkaügyi hivatal szerint 2011 elejére 3 millió alá csökken majd a munkanélküliség, ami 9 éves csúcsot jelentene. A háztartások várakozásai az augusztusi 46,6 pont után szeptemberben 53,5 pontra ugrottak, a jövedelmi várakozások pedig 36 pontról 45,2 pontra javultak. A költekezési hajlandóság 27,9 pontról 30,7 pontra javult szeptemberre.