Német szívvel élhet tovább a brit legenda

A legendás Aston Marton luxusautókat gyártó cég részvényei szabályosan elszálltak arra a hírre, hogy a német Mercedes fokozatosan 20 százalékra emeli részesedését a vállalatban. Úgy tűnik, német segítség nélkül már a brit legenda sem életképes.
Komócsin Sándor, 2020. október 28. szerda, 13:59
Fotó: Aston Martin

Hosszú vergődés után meredek emelkedésbe kezdtek az Aston Martin Lagoda Global Holdings Plc részvényei a londoni tőzsdén arra a hírre, hogy a német Daimler AG-hez tartozó Mercedes-Benz jelentősen növeli részesedését a vállalatban - írta a Bloomberg. A papírok 16 százalékkal drágultak, miután kiderült, hogy a németek 2023-ig 2,6 százalékról 20 százalékra emelik tulajdonrészüket. Ez 1,3 milliárd fontos tőkeinjekciót jelent, aminek nagy részét a brit cég hiteleinek újrafinanszírozására használják fel. A Daimler részvényei Frankfurtban öt százalékkal estek.

A tőkebefektetés mellett a Mercedes-Benz segít abban, hogy az Aston Martin hibrid és elektromos meghajtású modellekkel léphessen piacra a jövőben. A technológiai együttműködés egyébként 2013 óta tart. A James Bond-filmeknek köszönhetően legendássá vált brit márka autói iránt a pandémia kitörése előtt is gyenge volt a kereslet - írta a CNN. Januárban a Forma-1-ből ismert Lawrence Stroll milliárdos kanadai üzletember sietett cég segítségére egy befektetői csoport gründolásával, amely 182 millió fontot adott az autógyártó 16,7 százalékáért.

A cég maga további 318 millió fontot szerzett a tőzsdén új részvények kibocsátásával és májusban lecserélte korábbi vezérigazgatóját Tobias Moersre, aki 1994-től dolgozott a Mercedes-AMG-nél, a Mercedes autók tunningcégénél. A befektetőket azonban ez sem győzte meg, az Aston Martin részvényeinek árfolyama továbbra is romokban hevert. A vállalat 229 millió font veszteséget könyvelt el 2020 első kilenc hónapjában.

Moers szerint a Mercedes-Benzzel kötött partnerség az Aston Martin kilábalásának kulcsa, cserébe a német márka lehetőséget kap arra, hogy tovább fényezze azt az imázsát, miszerint a luxusautók királynője. A német vállalat 286 millió font értékű technológiát tervez átadni brit partnerének.

HOZZÁSZÓLÁSOK