Dízelbotrány: megállapodás született az EU-tagállamok között

Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását - közölte szerdán az Európai Bizottság.
MTI, 2015. október 28. szerda, 19:04
Fotó: Napi.hu

A brüsszeli testület üdvözölte a tagállami egyezséget, amelynek értelmében két év múlva már valós vezetési körülmények között, és nem laboratóriumban végzett mérések eredménye alapján dől majd el, kaphat-e típusengedélyt bármilyen dízelautó.

Az amerikai hatóságok nemrég derítettek fényt arra, hogy a német Volkswagen több millió autót látott el olyan szoftverrel, amely érzékelte a mérés körülményeit, és a teszteken az autó így valóságos nitrogén-oxid-kibocsátásának csak a töredékét produkálta; magyarán csalt a vizsgán.

Közleményében a bizottság hangsúlyozza, hogy "időről időre figyelmeztetett", hogy a laboratóriumi tesztek eredményei nem esnek egybe a valósággal, és "nagyon keményen dolgozott" azon, hogy ezt feltárja. A Financial Times egy, a birtokába jutott levélre hivatkozva pár napja azt írta, a bizottság két éve tud arról, hogy egyes autógyártók csalnak a teszteken, mégsem történt semmi. Az új mérési módszer egyébként nem csak a dízelautókra, hanem minden járműre vonatkozik, de a botrányban a gázolajos motorok érintettek.

A bizottság közleményéből kiderül, hogy miután a laboratóriumi méréseken és a valós körülmények között kapott eredményeket a jelenleg gyártott motorok esetében műszakilag nemigen lehet azonos szintre hozni, ezért gyakorlatilag új határértékekről is megállapodtak a tagállamok.

2017 szeptemberétől a valós körülmények között mért számok 110 százalékkal haladhatják meg a laboratóriumi mérés eredményét, 2020 januárjától pedig egy autó valós körülmények között másfélszer termelhet több káros anyagot, mint a laborban. A bizottság hozzáteszi: jelenleg ez a különbség átlagosan 40 százalék.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

reszeloaladar, 2015.10.29 14:17

A vicc az, hogy a fogyasztásnak is egy műszaki adat kellene lennie. Ebben az esetben ha az autó 30%-kal többet fogyaszt, azt pont olyan lenne, mintha ennyivel lenne hosszabb a megadottnál, vagy nehezebb. Az autó hossza 5 méter, de a gyakorlatban 6,5. 2 tonna, de a gyakorlatban 2,6.
Perelni mikor is kell?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Vote, 2015.10.29 10:17

Miért nem tezsteljük most a régebbi modelleket is.

Kiderülne, hogy nem csak a VW bukik, hanem az összes gyártó. A VW esetében is 3-6 3ves motorokról van szó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html