Durva árzuhanás jön a légiközlekedésben?

Akár 40 százalékkal is olcsóbbá válhatnak jövőre a repülőjegyek - állítja az ágazat egyik vezető elemzője. Az ok a kőolaj árának zuhanása, mindebből pedig leginkább a turistaosztályon utazók profitálhatnak.
Inforádió, 2012. december 16. vasárnap, 09:29
Fotó: Napi.hu

Brian Pearce, a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, az IATA vezető közgazdásza szerint az olajárak esése és a légitársaságok versenye miatt az utasok jövőre jelentős kedvezményekre számíthatnak.

Különösen a turistaosztályon utazók járnak jól, az üzletemberek számára viszont nem lesz különösebben olcsóbb az utazás.

"A turistajegyek rugalmasabban reagálnak az olajár mozgására. A legjobb kedvezményeket az utastér hátsó részére jegyet váltók kapják majd, bár más helyekre is kedvezményeket adnak" - mondta Pearce.

A közgazdász hozzátette, hogy sok függ attól, mennyire gyorsan esnek majd az olajárak. Az olajexportőr országok szervezete, az OPEC eheti tanácskozásán változatlanul hagyta a kitermelési kvótákat, miközben a felhalmozott tartalékok miatt csökken a kereslet a világpiacon a kőolajra.

Az utasok számára kedvező lehet az is, hogy több európai légitársaság új gépeket vett, és igyekszik feltölteni a járatokat. Különösen a déli országokban állnak nyomás alatt a cégek - mondta.

Közben az IATA szabványosítani kívánja a légitársaságok honlapjait, hogy az utasok a szállodafoglalásokhoz hasonlóan tudják kiválasztani azokat az extrákat, amelyekért fizetni akarnak. Így megjelenhetnek azok az összehasonlító oldalak, amelyeken egy képernyőn lehet látni a különböző légiszállítók szolgáltatásai közötti különbségeket.

Pearce nem emelte ki az Európában jelentős szegmenst lefedő diszkont légitársaságokat, és kérdés, hogy ezek hogyan reagálnak az olajár esésére.

Globális kitekintésében a 243 céget összefogó IATA módosította idei prognózisát és most azt mondja, hogy a korábbi előrejelzéssel szemben 63 százalékkal nagyobb profitot, több, mint 6,5 milliárd dollárt termelnek az idén a légitársaságok. Jövőre tovább folytatódik a bővülés, amelynek motorja India és Kína lesz. Ez azonban nem jelenti azt, hogy különösen jól menne a légiiparnak, amelynek teljesítménye általában szorosan összefügg a világgazdaság teljesítményével.

Az európai és amerikai cégeket továbbra is fenyegeti az euróválság és az amerikai költségvetési vita. Európában és Afrikában épphogy nem lesznek veszteségesek a légitársaságok, míg Észak-Amerikában és az Ázsia-Csendes-óceáni térségben termelik meg a legtöbb profitot jövőre - áll az IATA jelentésében.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Zodiakus, 2012.12.17 08:21

Ez nem olyan biztos.Mert ha csökken az üzemanyag ára akkor a cégnek nagyobb mozgástere lesz.Új gépeket vásárolni,infrastrukturát felújítani,meg egy picit nagyobb nyereséget fizetni,stb.Aztán ha marad,esetleg ...esetleg picit csökkenteni.De 40%-os csökkentés????Az biztosan nem lesz.Talán 5-10%-os,de tényleg maximum 10.A fapadosok ára már a magyar bérekhez viszonyitva se drága.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bankvezer, 2012.12.16 23:54

De kár, hogy nincs már meg a MALÉV!
Jövőre összehozott volna még pár milliárd forint vesztességet az államnak. :))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2012.12.16 10:01

az árak lefelé rugalmatlanok...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html