Nem gondoljuk, hogy holnaptól kezdve mindenki csakis a Facebookról fog emailezni, de reméljük, hogy a szórakoztatóbb és kezelhetőbb felület miatt idővel átszoknak – mondta Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezetője. A rendszer ötvözi az email- és chatszolgáltatásokat; igaz, a Facebook rendszerén belül eddig is volt üzenetküldési lehetőség – a cég szerint napi 4 milliárd üzenetet váltanak a felhasználók –, ám most a "@facebook.com" hozzáadásán és egy új levélfiókon keresztül külső emailkliensekkel is kapcsolatba léphetnek. Szakértők szerint a legújabb internetes trendeket egyre inkább a Facebook és Google élesedő konkurenciaharca határozza meg: miközben a Facebook az email-kliens mellett a felhasználók preferenciáit is beépítő keresővel hatolt be a Google területére, addig a keresőjével közismertté vált Google a kapcsolatháló-piacra próbál betörni. A jelenleg évi 26 milliárd dolláros internetes célzottreklám-piacon a legfontosabb a felhasználók által generált adatok beépítése. A Google-t a hírek szerint egyre inkább zavarja, hogy – miközben saját adatait megosztotta második felekkel – a Facebook zárt rendszer, így az ott megosztott linkeket nem tudja beépíteni a keresési algoritmusába. Egyre erősebb a két cég között az munkatársakért vívott háború is: a Facebooknál számos olyan szakember dolgozik, akik korábban a Google hirdetési részlegét virágoztatták fel.