A jelentésről készített, az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vállalati ügyfélként általánosságban elégedett a bankja nyújtotta teljesítménnyel. Többségük ugyanakkor úgy érzi, hogy egyes kulcsfontosságú területeken a pénzintézeteknek többet kell tenniük, hogy jobban megfeleljenek az elvárásoknak - mutat rá a felmérés, amelyben húsz világcég vezető munkatársait kérdeztek meg.

"A felmérés azt mutatja, hogy a legnagyobb eltérés az ügyfelek elvárásai és a bankok tényleges teljesítménye között a stabilitás és a transzparencia terén figyelhető meg. A válság hatására ma már a vállalati vezetők minden korábbinál jobban odafigyelnek arra, hogy választott bankjuk mennyire stabil, így a pénzintézeteknek átláthatóbbá kell tenniük működésüket, hogy megfeleljenek a meglévő ügyfeleik elvárásainak és újakat tudjanak megszólítani" - idézi a közlemény Seregdy Tamást, az Ernst & Young üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatóját.

A felmérésből egyértelműen kitűnik, hogy új korszak kezdődött a bankszektorban, az ügyfelek új szemléletmódot várnak el a pénzintézetüktől. Az új korszakban a vállalati vezetők arra számítanak a bankjukkal kapcsolatban, hogy együtt gondolkozzanak az üzletmenetről, és az egyedi elvárásoknak megfelelő pénzügyi hátteret biztosítsanak - tette hozzá Seregdy Tamás.

A pénzügyi vezetők döntő többsége, 89 százaléka számára a szolgáltatás minősége a legfontosabb a banki kapcsolataikban. Ezt követi a termékek minősége, majd a stabilitás. Amíg a minőség tekintetében a többség szerint megfelelnek az elvárásoknak a pénzintézetek, addig a stabilitás szempontjából kételyeket fogalmaztak meg a válaszadók.

A vállalati vezetők mindössze 43 százaléka volt teljesen bizonyos abban, hogy bankjuk stabilan és az adott cég kockázati kritériumainak megfelelően működik - derül ki az Ernst & Young felméréséből.

A pénzügyi vezetők 69 százaléka szerint fontos, hogy bankjuk átlátható-e a kockázatok, a likviditás, valamint a tőke- és portfólió-koncentráció tekintetében. Ez a tényező a fontossági lista negyedik helyén szerepel. Ennek ellenére csak 27 százalék nyilatkozott úgy, hogy a pénzintézetek hajlandóak megosztani ezeket az információkat.

A megkérdezettek szerint az ötödik legfontosabb szempont a versenyképes ár, 69 százalékuk mondta azt, hogy ez a tényező meghatározó szerepet játszik a bankjukkal folytatott kapcsolatban. Az árazási struktúrában való rugalmasságot pedig 44 százalékuk tartotta fontosnak.

Az Ernst & Young felmérése arra is rámutat, hogy a pénzügyi vezetők többsége alapvetően elégedett a banki szolgáltatások és termékek áraival, azonban sokan kifogásolták, hogy ugyanaz a pénzintézet eltérő árakat alkalmaz a különböző régiókban.