Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az amerikai elnökválasztás eredménye befolyásolhatja a karácsonyi szezont, akár 30 százalékos elmozdulás is lehet bármelyik irányba - idézte a Fox News a Jungle Scout közvélemény-kutató intézet felmérését.

A hatás logikus: annak az elnökjelöltnek a szavazói terveznek többet vásárolni, amelyik nyert és viszont: aki veszít, annak a támogatói gyengébb karácsonyt tartanak idén.

Elnöktől függő költekezés

Joe Biden győzelme estén a megkérdezettek kicsit több mint fele ugyanannyit költene, mint tavaly, 14 százalékuk növelné, 17 százalékuk csökkentené karácsonyi kiadásait.

A Biden-szavazók 22 százaléka növelné, a Trump-támogatók 32 százaléka csökkentené vásárlásait. Ha újraválasztanák Donald Trumpot, akkor a válaszadók 53 százaléka költene ugyanannyit, mint tavaly, 17 százalékuk növelné fogyasztását. Ebben az esetben a Biden-szavazók 29 százaléka kevesebbet vásárolna karácsonykor, míg a Trumpra voksolók 23 százaléka többet költene.

Magyarázatok

Ha Trump nyer, akkor a gazdaság depresszióba süllyed, ezért meg kell fognom minden egyes pennyt, hogy legyen tartalékom az egyre nehezebb időkre - mondta a közvélemény-kutatóknak egy Biden-szavazó. A gazdaság jobban fog működni, ha az elnök Trump marad - feleli erre egy a regnáló államfőt támogató választó.

Sajnos az általános választások, főként az országos szintűek mindig fékezik egy kicsit a kiskereskedelem forgalmát - mondja Chris McCann egy bolthálózat vezérigazgatója. Az idei karácsonyi szezon a legjobb esetben halvány lesz - véli Camilla Yanushevsky, az ágazattal foglalkozó befektetési szakértő. Várakozása szerint nem változik az amerikaiak költése az idei karácsony idején a tavalyihoz képest, ami 1,05 ezer milliárd dolláros kiadást jelent novemberben és decemberben. A szakértő nem feltételezi, hogy lesz új kormányzati ösztönzőcsomag és arra számít, hogy járvány miatt nem fog sok bolt és áruház bezárni.

Hullámvasút

Az Adobe tanácsadó cég szerint a választás utáni napon jelentős 13 százalékos visszaesés várható az azt megelőző hét napi átlagához képest. Négy évvel ezelőtt az elektronikus kereskedelem 14 százalékkal zuhant az elnökválasztás napja után, két éve, az időközi választások után hatszázalékos visszaesést jegyeztek fel a statisztikusok - írta az adweek.com.

Az Adobe korábban készült felmérése szintén azt mutatta, hogy a fogyasztói magatartást befolyásolhatja az elnökválasztás eredménye. Az ebben megkérdezettek 26 százaléka mondta azt, hogy hatással lesz ez a körülmény a kiadásaira. Egy másik intézet, a Shopkick vizsgálata 32 százalékos arányt hozott ki erre. Szakértők szerint befolyásolja az embereket, hogy a regnáló adminisztráció alatt jól ment-e a soruk vagy sem, hiszen ha kormányváltás jön, akkor változhat a helyzetük, és ezzel a fogyasztói magatartásuk.