Egyre jobb a német fogyasztói hangulat

A német fogyasztói bizalmi index emelkedik szeptemberben, köszönhetően a dinamikusabb növekedésnek és a csökkenő munkanélküliségnek - áll a GfK felmérésében.
NAPI, 2010. augusztus 26. csütörtök, 09:38
Fotó:

Az augusztusi felülvizsgált 4 pontról, 4,1-re nő a német szeptemberi fogyasztói bizalmi index - a szakértők az eredetileg becsült, augusztusi 3,9 pont után 4 ponttal számoltak szeptemberre. A háztartások bizakodóbbak lettek azt követően, hogy a gazdaság rekordmértékben bővült a második negyedévben, az üzleti bizalom hároméves csúcsára hágott augusztusban és csökkent a munkanélküliség júliusban.
A háztartások várakozásait mérő index 46,6 pontra emelkedett augisztusban - három éve a legmagasabb érték - a júliusu 36,8 pontról. A jövedelmi várakozások mutatója ugyanebben az időszakban 36 pontra nőtt a korábbi 29,1 pontról, míg a fogyasztási hajlandóság 27,9 ponton stagnált.

HOZZÁSZÓLÁSOK