Egyszerű lépésekkel is megelőzhető a klímakatasztrófa

Másfél Celsius-fokban lehetne korlátozni a globális felmelegedést, ha olyan hétköznapi dolgokon változtatnánk, mint az utazás módja, a házak fűtése és hűtése - állapította meg egy új nemzetközi kutatás.
Szepesi Anita, 2018. június 5. kedd, 14:49

Ez a tanulmány az első, amelyik megmutatta, hogyan lehet elérni a 2015-ös párizsi klímavédelmi megállapodásban kitűzött célt - a felmelegedés mértékének 1,5 Celsius-fok alatt tartását - kísérleti technológiák használata nélkül. Ezek közül a tudósok többek között a szén-dioxid-leválasztást és tárolást (CCS, carbon capture and storage) említik, amikor a légkörből vegyi eljárással kivonják a szén-dioxidot és tárolóba sajtolják - írta a ScienceDaily.com-ra hivatkozva az MTI.

Az amerikai IIASA tudományos kutatóintézet tudósai számos létező újítást vizsgáltak meg, melyek segítenének csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, ha elterjednének.

Részletesen tanulmányozták a közlekedésben, a házakban, a munkahelyeken és a fogyasztási cikkek előállításában lévő lehetőségeket. Azt találták, hogy 2-4-szeres csökkenést lehetne elérni az emberek és az áruk szállítása, az épületek kényelme és a növekvő népesség igényeinek kielégítése miatti energiafelhasználásban.

Kimutatták többek között, hogy a nagy energiahatékonyságú elektromos közlekedési eszközök megosztásos vagy igény szerinti használata 2050-re 60 százalékkal csökkenhetné a közlekedés energiaigényét, ezzel együtt mérsékelné a járművek számát az utakon - olvasható a Nature Energy című tudományos lap aktuális számában.

Tizenöt százalékkal csökkenne 2050-re az energiaigény, ha az új házak építésekor és a régiek felújításakor szigorú szabályok határoznák meg a fűtés és a hűtés technológiáját.

Egészségesebb, kevesebb vörös húst tartalmazó étrenddel mérsékelni lehetne a mezőgazdaság károsanyag-kibocsátását, valamint az erdőfelület egy Olaszországnyi és Bangladesnyi területtel növekedne.

A kutatók azt is hangsúlyozták, hogy ennek a forgatókönyvnek a megvalósításához eddig példátlan erőfeszítésekre lenne szükség mind a törvényhozók, mind az üzleti élet és egyes emberek részéről.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2018.06.05 23:11

Az elektromos hajtású járművek elterjedése nagyobb erőművi kapacitást igényel és ezáltal a környezetszennyezés áttevődik a járművekről az erőművekre. A közösségi közlekedésben és a szállításban még mindenképpen a dízelmotoros járművek lesznek túlnyomó többségben évtizedekig.

A szegényebb országokban szinte lehetetlen szigorú és költséges építesi szabályokat érvényesíteni.

A vörös húsok fogyasztása alapvető a fejlett országokban, ennek csökkentését nem lehet elvárni tőlük: van rá pénzük, meg fogják venni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2018.06.05 21:20

"a nagy energiahatékonyságú elektromos közlekedési eszközök megosztásos vagy igény szerinti használata 2050-re 60 százalékkal csökkenhetné a közlekedés energiaigényét"

Mert kiszámolták, hogy a benzines autók hatásfoka 35% az elektromos hajtásúaké meg 9x% a kettő különbözete meg 60% ugyanazon az úton? :D :D :D Ha így történt, roppant komoly tanulmányról van szó....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html